Staal - Gouden Explorer

Het voelt niet goed en daar is een reden voor natuurlijk. Conceptueel klopt het gewoon niet. Het past niet echt bij het zorgvuldig opgebouwde beeld van het horloge. De explorer was nog de laatste die een beetje puur was. Maar 4K extra vragen voor een paar honderd euro goud was aanlokkelijker blijkbaar.

3 likes

Een toolwatch in goud is toch een beetje als een fluwelen toiletbril.

Voor alle tere zieltjes onder ons:

6 likes

36 is sowieso een nogo voor mij, vond de 39 al te klein :roll_eyes:.

10,3k :thinking: man man man wat je daar al niet voor kan kopen

:-1:

Ik vind m gaaf…alleen 36mm is echt te mini.

Over 25 jaar is er sowieso niks meer onder de 30k te vinden :upside_down_face:

1 like

Stel je had daar op die Pisco berg gelegen op 5700m met een two tone explorer om je pols. Dan voelde je je toch een beetje out of place…

1 like

Had niet eens een horloge toen :slight_smile: in zuid Amerika wil je er als tourist ook zo arm mogelijk uitzien :slight_smile:

1 like

Een argument van Rolex kopers is dat het zulke goede toolwatches zijn. De stalen explorer wordt er echt niet minder toolig van als er een two tone explorer komt, maar het imago krijgt wel een deuk. Want je koopt je Rolex niet omdat hij zo mooi is afgewerkt, of omdat het goud zo mooi is, daar zijn andere merken veel beter in. Het toolwatch imago krijgt zonder meer een deuk nu hun meest toolige toolwatch in two tone geproduceerd gaat worden. En ook nog eens met het imago van dat de two tone met zijn 36mm door ‘de vriendin van Lil’ Kleine’ of iets dergelijks gedragen zal worden. Daar sta je dan, met je tool-imago. En je borsthaar.

4 likes

Die tt explorer bezorgd horlogeland een schism.

1 like

Die toolwatch imago is al lang verdwenen. Ik lig eerlijk gezegd ook niet wakker van. Wil je een toolwatch, koop een tudor.

Heb je het promo filmpje gezien met besneeuwde bergen en bergbeklimmers? Blijkbaar wil Rolex dat imago (deels) nog wel steeds uitdragen dus.

2 likes

Dat ze dat beeld blijven uitdragen lijkt me logisch, hiermee zijn ze groot geworden. Of ze daar zelf nog in geloven lijkt me twijfelachtig. Feit is het verkoopt en dus gaan ze het blijven doen. Ik begrijp de commotie over de gouden explorer eerlijk gezegd niet. Van alle andere sportmodellen is er toch ook al een goud of goud/stalen model. De toolwatch bij uitstek de submariner bestaat al sinds de jaren 80 in het goud.

3 likes