Stelling: You can only fully enjoy a Tudor if you own a Rolex

Ik heb een seiko Snk807 en die draagt aanzienlijk kleiner voor het gevoel ondanks dat die 37mm is

En zo’n exemplaar met deze kleurstelling moet ook weer niet te groot zijn. Kleiner is chiquer in deze.

1 like

Waarom een Rolex als je dit hebt?

Groeten
Rutger

13 likes

Tbh vind ik mijn BB58 gewoon een veel fijnere maat hebben dan de nieuwe 41mm Submariner. Afwerking imo nagenoeg van dezelfde kwaliteit en beide 70u gang reserve. Als ik dan toch een klein puntje van kritiek moet benoemen; de kwaliteit van de Tudor is iets minder en helaas geen makkelijke verstelmogelijkheid.

2 likes

Hier ook: meerdere rolexen en daarna de tudor bb58 zwart gekocht. Geen seconde spijt en krijgt veel wristtime. Prima merk en leuke aanvulling op de collectie

5 likes

Dit vind ik toch wel apart. Tudor heeft een geschiedenis en heritage te danken aan Rolex. Als Tudor liefhebber moet je op z’n minst Rolex kunnen waarderen anders heb je mijns inziens je kennis niet op orde.

Dat je iets waardeert wil nog niet zeggen dat je er zelf mee rond wilt lopen.

2 likes

Er zijn genoeg mensen die niet dood gevonden willen worden met een Rolex. Puur juist vanwege het merkimago. Met een Tudor hebben ze daar geen last van.

7 likes

Vanwege hun geweldige marketingapparaat? Of het ‘gangsta’ imago? Omdat je status belangrijk vindt? Omdat meelopen belangrijk is?

Er zijn zoveel redenen om Rolex niet te waarderen. :man_shrugging:

En niet komen met ‘technische innovaties’ want er zijn merken die het op dat gebied veel beter doen.

RLC, is that you?

3 likes

@RLC je hebt het toch nog lang volgehouden! :joy::+1:

4 likes

In dit geval vind ik niet eens dat ie ongelijk heeft, aangezien Tudor van oudsherre ETA Rolexjes zijn en de Tudors van nu juist sterk leunen op het Rolex design uit de 50s.

4 likes

Het gaat denk ik niet over het gelijk of niet.
Het waardeoordeel dat er achteraan komt.

Anyhow… Fijne maandag iedereen!

1 like

Ik zou zuiniger zijn op die Pelagos. Het staal van de Sub kan alles wel hebben, bekrast titanium ziet er niet uit.

Mja, ach. Hadden we iets anders verwacht :rofl: ?

Inderdaad een gezamenlijke Heritage. Zonder Rolex was er ook geen Tudor.

Nee heeft niks met RLC te maken. Wel erg makkelijk om het meteen weer daar op te gooien als ik wat zeg waar je het niet mee eens bent.
Maar zonder Rolex was er geen Tudor. Gezamenlijke Heritage en waar denk je dat de Black Bay op gebaseerd is?

1 like

Ik kan me wel indenken dat iemand niets heeft met het moderne Rolex de moderne Tudors wel leuk kan vinden. Het design is toch wel erg anders… en vintage-styling is sowieso in.

Ook al is het Rolex vintage design.

Toch verwacht ik dat de meeste die met een Tudor beginnen uiteindelijk een Rolex willen.

2 likes

Dat denk ik ook. Maar ben je dan een Tudor liefhebber? Dat kan je dan pas weer zeggen als je de Rolex om hebt. Als alleen maar een opstapje was niet denk ik.

1 like

Het gaat dus alleen om geld? Volgende stap Patek?