Stemming tijdelijk opgeschort! Verkiezing mooiste horloges op het Horlogeforum.

Hoi allemaal!

Ten eerste wat hebben jullie allemaal prachtige horloges! Zelf heb ik een Seiko SMY151P1 kinetic. Ik heb dit horloge 1 jaar geleden gekocht bij de juwelier in mijn dorp. Ik had eerst een of ander saai bout horloge. Toen ik deze zag was is meteen verliefd. Dit is mijn eerste echte horloge, ik ben nu 14 en loop nu al met een dikke klok om de pols ;). Hier wat achtergrond info van dit prachtige uurwerk:

Na 18 jaar onderzoek en ontwikkeling, bracht SEIKO in 1988 het eerste Kinetic horloge op de markt. Een horloge dat de armbewegingen van zijn drager in energie wist om te zetten. Energie die wordt opgeslagen in een zeer kleine oplaadbare batterij die vele malen langer meegaat dan conventionele batterijen. Het geheim van SEIKO Kinetic zit 'm in de geniale rotor die de energie levert om het horloge aan te sturen. Deze rotor zweeft als het ware gewicht- en wrijvingsloos in een piepklein magnetisch veld en draait met een toerental van 100.000 omwentelingen per minuut.

Het 5M83 Seiko kaliber met dag-datumaanduiding is een Kinetic kaliber. Een Seiko Kinetic horloge zet de arm- en polsbewegingen van zijn drager om in energie. Deze energie wordt opgeslagen in een zeer kleine oplaadbare batterij die vele malen langer meegaat dan conventionele batterijen. Wanneer het horloge volledig is opgeladen heeft het een energiereserve van ca. 6 maanden. Het 5M83 Kinetic kaliber heeft een energie reserve indicator die aangeeft hoeveel energie het horloge nog heeft. Ook geeft het horloge een waarschuwing bij het opraken van de energie. Het uurwerk wordt beschermd tegen overladen.

Naar mijn menig is dit een prachtig uurwerk. Laat weten wat je er van vind! Zie hier onder de foto’s:

Mvg,
Sep

15 likes

Ook maar deelnemen met voor mij toch wel 1 van de mooiste horloges in mijn ogen. Rolex 126711CHNR

23 likes

Mijn favoriet, de 116234 36mm met fluted bezel en oyster bracelet.

14 likes

Of anders de Tudor 94110 submariner?

23 likes

Heuer Carrera 1964 re-issue, misschien wel de fijnste re-issue ever, precies hetzelfde design als de originele sixties Carrera alleen zonder dat je je zorgen hoeft te maken over Frankenwatches!

Mooi uitgebalanceerd ontwerp, zilveren sunburst plaat, zwarte opdruk en een blauwe tachyring, de lager liggende subdials mooi evenwichtig over de wijzerplaat verdeeld, verhoudingen kloppen helemaal.

Warm aanvoelend acrylglas, krasjes zijn makkelijk uitpoetsbaar.

Legendarisch uurwerk, de Lemania 1873 handopwinder, ook bekend uit de Omega Speedmaster pro en Tissot PR516, prachtig afgewerkt als je het deksel openschroeft.

Het merk is ook leuk, Heuer (even het onderscheid met TAG-Heuer maken) is een klassieker, wèl populair onder liefhebbers van mechanische horloges maar heeft niet zoals AP, Rolex en Hublot een grote aanhang onder proleten.

Onderdelen zijn goed te krijgen, elke goede horlogemaker kan hem onderhouden.

En relatief betaalbaar, je koopt ze gebruikt voor minder dan 2,5k.

image

32 likes

Knap ding! Wat is de diameter?

1 like

Ik doe ook mee! Citizen Promaster Aquamount Blue dial!!:fish::fish::fish:


7 likes

:joy::joy::joy::joy::joy::joy:

1 like

36 of 35mm anyway exact dezelfde kast als de vintage Heuer Carrera 2447D

Perfect!

De deadline nadert.

Helaas hebben een aantal mensen niet alle gevraagde gegevens opgegeven om het betreffende horloge voldoende te kunnen aanduiden en daarom hierbij aan hen het verzoek om aanvullende gegevens te verstrekken.

@Lucky-Luke is de daydate witgoud of staal?
@Bidle welk type is de Patek Philippe?
@MotoSkooly welk type is de Kemner?
@Atomair welk type is de Nivrel?

Verneem graag zo spoedig mogelijk van jullie.

En omdat er maar aan 4 personen kunnen worden genoemd in een bericht hierbij de resterende 3.

De deadline nadert.

Helaas hebben een aantal mensen niet alle gevraagde gegevens opgegeven om het betreffende horloge voldoende te kunnen aanduiden en daarom hierbij aan hen het verzoek om aanvullende gegevens te verstrekken.

@WatchWalker wat is het precieze type van de omega speedmaster professional?
@acour_jeroen welk type is de Titus?
@Jurk wat is het type van de Ketelaars (volgens ons uniek, just to be sure)

Verneem graag zo spoedig mogelijk van jullie.

5 likes

Titus Calypsomatic 7840 :grinning:

1 like

Hallo @tijdig een Day date is altijd van goud of platina
Die van mijn is 36mm sunbrust blauwe wijzer plaat en geheel van witgoud ref 118239
Echt TOP horloge

Dat is type: Heeresdienstuhr

PB verzonden…

Ik had een Vintage Invicta 548804 opgegeven. Jammer dat het alleen bij die Invicta blijft. Een Invicta royal marine is ook mooi…

https://www.invictawatchreview.nl/review/vintage-voor-1970/royal-marine


Hij heet de ‘terra in motion’
En is idd uniek, achtste horloge van Stefan.

Nog ff de juiste foto erbij. Als ik toch ga winnen, wel zo handig.

19 likes

Goedenavond,

Hierbij het type: Nivrel Automatic Felsa 4007n

Groeten,
Frank