Stofjes in CWC G10 - update: zelf gelukt!

Er gaat niet meteen een belletje rinkelen. Zonder hem ‘op te roepen’, bedoel je Floris115?

1 like

Bijna goed. @Floris155 is de man die dat kan.

2 likes

Nog steeds in productie zij het nu voor de civiele markt, de laatste MOD-contracten waren hearsay ca. 2012.
Ik wil graag de über-resistente variant met saffier/schroefkroon etc. met 200m WR maar die komt als het goed is dit najaar weer in stock. Net als de andere modellen die nu “op” zijn. Wel enigszins aan de prijzige kant maar daar heb ik me overheen gezet.
Naast mijn Precista PRS-10, dat is een erg verslavend ding. Al mijn eerdere grails zijn op de lange baan want deze dingen dekken mijn gewenste lading.

(Op de homepage van CWC zag ik net overigens dat de oprichter van CWC, R. Mellor vorige maand op 95-jarige leeftijd is overleden).

1 like

Ik heb het deksel er met een Victorinox-schroevendraaier (zakmes) afgewipt.
En zoals aangegeven met de Broadarrow op de kroon weer uitgelijnd eropgedrukt.
Daarna de kast vernaggeld door te pogen het deksel geheel aan te drukken wat niet mogelijk is.

1 like

Dank voor je reactie.

1 like

Gewoon uit nieuwsgierigheid… hoe dan :joy: dan ben je best hard bezig geweest! :scream:

Dank voor je info overigens :+1:t2:

1 like

dank voor de reactie. Groet, Rob

1 like

Jullie bedankt!

1 like

Nee JIJ bedankt @anon50762135!

image

1 like

Graag gedaan :sunglasses:

Omdat ik niet meer wist dat het deksel van origine niet aansloot op de kast dacht ik slim te zijn door de kast af te tapen en met een tang aan te drukken.

Maar zoals je ziet heeft de kast aan de bovenkant een mooie glooiing en tape of niet, bij het zetten van een beetje druk glipte het geheel eruit. Niet goed opgelet, paar pogingen gedaan en daarna zag ik pas dat de tang dwars door de tape heen een paar krassen in de kast had gezet :grimacing:

En het deksel zat geen micrometer dichter op de kast.
Nu mooi gecamoufleerd met zo’n 3D-geprinte kast-cover. Horloge loopt toch super met ca. -2 s/m.

1 like

Nou, ik ben er mee aan de slag gegaan! En het is gelukt. De caseback ging er eenvoudig af (er zit standaard een vingernagel ruimte tussen), alles eruit, er kwam best wat opgehoopte troep mee (wat dat in een ‘waterdicht’ horloge doet weet ik niet? Voor het eerst dat ik een vintage open maakte).

Tapeje om de casebackopener om niet te beschadigen.

Stofjes eruit pompen en een stipje met rodico weggepikt :ok_hand:t2: Alleen de caseback terug erop was inderdaad een uitdaging: met de duimen drukken deed niets. Het zweet brak me even uit, omdat om meer druk te zetten ik ook druk op het acryl zette.

Ik heb toen de volgende tip op youtube gezien om zonder press toch een lastige caseback terug te plaatsen:

Alsnog veel druk op het acryl glaasje. Maarja Dao is ongeduldig, soms is dat goed en soms niet. Vandaag was het goed. Met het volgende materiaal heb ik de meneer op youtube nagedaan:

Gewoon gebruiken wat binnen een straal van 5 meter voorhanden is natuurlijk :joy: en het werkte!

Stofjes eruit, case closed :drum::dvd:

En nu weer genieten van het horloge zonder kleine ergernis die ik probeer te ontkennen :pray:t2:

Iedereen hierboven bedankt voor de tips.

image

14 likes

:+1: mooi dat het gelukt is.

1 like

Gaaf dat het je gelukt is! En nu met volle teugen genieten van dit mooie horloge! :+1::sunglasses:

1 like

Heb je toevallig kunnen zien of het stof was of een minuscuul stukje afgebroken Lume?

2 likes

Ik denk beide :thinking:

1 like