Stowa HFLE 2017 : Sunburst blue dial Ikarus! Info upgrades + foto's!

Inmiddels zijn er al wat serieuze voorstellen voor een HFLE 2017. Zo wordt er gewerkt aan een voorstel voor een Pellikaan, een geweldig merk waarvoor logischerwijs veel animo is! Eveneens is er het voorstel van @25tien met een panda, en ook daar zie ik behoorlijk wat input en enthousiasme. Top!

Als Stowa fan heb ik een berichtje richting zwarte woud gestuurd en vrij snel kreeg ik bericht dat Stowa open staat voor een limited. Ik had zoiets wel verwacht aangezien het merk ook andere limited editions heeft geproduceerd voor diverse forums en blogs zoals DZVL, Watchuseek en watchtime.

Dit draadje is bedoeld als het centrale punt wat betreft dit een Stowa HFLE 2017. Hiermee wil ik verkennen hoe haalbaar een Stowa HFLE is. Daarnaast kan ik jullie input meenemen in overleg met Stowa. Er staat dus zeker nog niets vast!

Wat in ieder geval voor nu duidelijk is dat het in basis om het model Ikarus zou gaan: een 40mm flieger met automatisch uurwerk (basic ETA 2824-2). Hieraan zijn allerlei mogelijke aanpassingen te doen. Ikarus in basis met specs:

Case Diameter: 40,00mm
Height: 10,20mm
Strap width: 20,00mm
Lug-to-Lug size: 48,60mm
Waterproof: up to 5ATM
Weight: 70 gr. (leather strap), about 120 gr. (metal bracelet)
Materiality Case: Stainless steel, fine matt, ground by hand
Dial: fine matt (glas bead blasted ), rhodium-plated, black printed, Superluminova C3
Hands: black matt, Superluminova C3
Movement Caliber: ETA 2824-2
Mechanism: mechanical, automatic
Specific features: sapphire glass, screwed case back, date, hands and numerals on dial with Superluminova C3

Op mijn post in het centrale topic kwamen wat reacties en ideeen zoals een oranje tip op de secondewijzer, een oranje indice en eventueel de 17 op de datumschijf oranje en een gravering op bijvoorbeeld de rotor. Hieronder een plaatje van @Bidle met deze aanpassingen.

Een ander idee is de prachtige blauwe plaat met sunburst zoals Stowa heeft gemaakt voor watchtime. Hieronder zie je die watchtime limited. Ook hierbij zijn de oranje accenten aan te brengen in de mate die wij wensen, te zien in het plaatje daaronder dat Jorg Schauer heeft gemaakt om een idee te geven (mesh zou wel duurder zijn).

Over de haalbaarheid. Ik heb nog geen exacte prijs, die hangt af van de aard en hoeveelheid van de aanpassingen. In ieder geval is iets dergelijks niet mogelijk voor de 500 euro die afgelopen 11 jaar als maximum is aangehouden. De vraag is dus of hier genoeg animo voor is op het forum. Jorg is wel bereid rond de basisprijs van een Ikarus te gaan zitten die op 650 euro zit, echter ziet hij dan wel graag een afname van 50 horloges. Hij is in ieder geval enthousiast, denkt mee en staat voor veel open.

Al met al dus ambitieus… maar wat mij betreft het verkennen waard. Een HFLE 2017 van een gerenommeerd merk met historie en een model met prachtige afwerking goede specs.

Tot zover voor nu!

gr, HJR

66 likes

Stowa is zeker het onderzoeken waard. Een mooi klassiek Merk.

Vind 'm prachtig!

Mooi initiatief! Mooie specs.
Open deur: de achillespees is de prijs. EUR 550,-- zou nog gaan; EUR 650,-- zit er duidelijk boven en een afname van vijftig zie ik daarom donker in.

Die blauwe sunburst is wel echt heel mooi! Voor een bedrag van rond de €650,- is het een hele goede optie lijkt mij!

Blauw op mesh!
Wil ik wel.

Voor 500 was dit een klapper geweest, ook als de band optioneel was geweest. Voor 650 plus krijg ik in ieder geval meer twijfels.

Zelfde bij mij. Wat lekker zeg

Erg mooi leuk en interessant initiatief. Stowa heb ik hoog zitten en laatst nog flink getwijfeld over aanschaf.

De versie met blauwe dial en oranje accenten…super! :thumbsup:

Prijs imo prima.

Edit : bij nader inzien misschien is de oranje sekondewijzer a bit too much…ik twijfel.

+1

Een hfle van Stowa zie ik wel zitten maar met de oranje accenten haak ik af.
Die watchtime limited vind ik prachtig, maar ook een zwarte plaat met zwarte band zie ik wel zitten.

1 like

Zo op de foto vind ik die rhodium plaat ook erg mooi, net zo aantrekkelijk als blauw.

Als ik al mee ga doen aan de HFLE 2017 wordt het een erg lastige keuze dit x en dan heb ik (we) het Pellikaan voorstel nog niet eens gezien… De 42 mm. EMG valt voor mij trouwens wel af, te groot qua diameter.

Grt. Marco

Oelala nog zo’n mooi initiatief, hulde. Misschien kan de prijs nog naar een psychologische 599 als dat mensen helpt?:wink: Ik blijf dit iig zeker volgen, de plaatjes in de OP smaken naar meer.

Prijs is zeker de crux, was ik me al voor het mailen van bewust. Maar een Stowa met aanpassingen voor 500 zit er echt niet in helaas. En ik wilde toch kijken wat er mogelijk is.

gr, HJR

2 likes

Blauwe sunburst op mesh
Count me in!:heart_eyes::heart_eyes::hugs::hugs:

Even gelijk maar voor de duidelijkheid. Dit zijn geen absolute voorstellen. Er is van alles mogelijk, denk aan alleen een oranje 17 op het datumwiel + gravering bij de blauwe sunburst, of enkel een oranje tip op de secondewijzer etc etc.

gr, HJR

2 likes

Duidelijk. Top idee sowieso!

1 like

Met die sunburst is- ie erg mooi!

Jeetje, wat een luxe op het forum zeg…!

Ik gooi hem er alvast maar weer in: Ik ben gek op het fluoriserende donkere oranje van de Omega Mark II.

Zit in de richting van de 1655c. Is in mijn optiek veel mooier dan de vaak lichtere kleuren oranje die op eerdere HFLE’s zijn gebruikt.

4 likes

Waarom oranje eigenlijk?
Omdat het een Nederlands horlogeforum is?
Want ik kan het me niet voorstellen dat het de forum kleur is, tenminste niet op mijn mobiel/desktop.

Btw, die blauwe op mesh is idd wel erg mooi :ok_hand:

1 like