SUBDELTA Quattro

Vet! Ik dacht dat kwam te vervallen omdat het alleen bij de HFLE zou horen. Ben benieuwd hoe dat eruit komt te zien.

1 like

Past binnen budget (hoop ik :joy:) dus zit er gewoon lekker bij! En VET dat ze zijn!

3 likes

Ziet er goed uit zeg! :+1:t2:

1 like

Mooie stoere pouche!

1 like

Waarde leden en ledinnen,

We hebben dit weekend 1 model geassembleerd en zijn na een paar dagen tot de slotsom gekomen dat de wijzers helaas opnieuw moeten. Er zit (net iets) tè veel kleurverschil in de punt en de rest van de lume, hoewel het overal C3 X1 is. Het heeft met het gronden van de tip en een iets te zuinige laag C3 te maken. De nieuwe zullen beter zijn is beloofd en er is (vanzelfsprekend) prioriteit aan gegeven.

De rest van de Quattro is onwijs gaaf en goed, dus al met al zijn wij zeker tevreden. Alles past perfect en ziet er top uit.

De nieuwe wijzers betekenen een onvermijdelijke vertraging van een paar weken en met wat geluk (lees: geen vertraging bij Ome Dounanier) valt het reuze mee allemaal. Afhankelijk van de vakantieplannen zou hij zelfs nog mee kunnen op reis.

Hoe dan ook: we gaan voor goud (nee, het wordt geen @stefanketelaars) en zien geen andere optie dan deze. De kopers zijn vanmiddag al geïnformeerd en reageren tot nu toe erg positief en begripvol en staan erachter.

@Taconew heeft zo ook iets meer tijd voor die prachtige leren pouches, al was dat geen bottleneck.

Tot zover. Helaas maar noodzakelijk!

Hans en Lennart van SUBDELTA

17 likes

Fotoooooooo’s

1 like

Nope

Edit: oké dan.

1 like

3 likes

:exploding_head:

2 likes

*** Korte update ***

Via deze weg delen wij wat snelle eerste indrukken van de Quattro om het wachten te verzachten. Zomaar wat random dingen.

Banden swappen
Dit gaat heel goed vanwege de doorboorde (“drilled”) lugholes. Deze zijn aan beide zijden licht afgeschuind (“beveled”), zodat bandpennen er mooi “invallen” als het ware. Je hoort al snel de gewenste “klik” dat de pen op zijn plek zit. Wel is het zo dat door het streven naar een zo kort mogelijke lug-to-lug-afstand (lengte horloge) van 48.3mm er nauwelijks tot geen sprake is van een “gap” (kier) als een wat dikkere band is gemonteerd.

Er is getest met een NATO (perfect, want dun), een Isofrane (houdt weinig ruimte over, maar past, het is dan ook een erg dikke band) en de bijgeleverde sailcloth (idem).

Verwacht niet dat je erg dikke banden helemaal de andere kant op kunt klappen/draaien, zoals bij horloges met een (flinke) kier.

Goed nieuws voor diegenen, die al de nodige banden hebben laten aanrukken. Het is min of meer vergelijkbaar met de korte lugs van een Seiko Monster. Dit heeft als gevolg dat de Quattro juist ook heel goed draagbaar is voor de bescheiden polsomtrek.

Kleur hardware
Er is een hoge kwaliteit 316L staal gebruikt, die met een zeer fijne korrel is gestraald. Hij is hierdoor heel mooi mat (vette vingers blijven er nauwelijks op zitten) en de kleur zit tussen een Sinn U1 en een Precista PRS18 in. Hoogwaardig is een goede omschrijving. Stralen kan een wat “goedkope” uitstraling krijgen, maar dat is hier dus niet aan de orde.

Diameter
Hoewel de Quattro “slechts” 40.0mm in diameter is (zonder kroon), oogt hij door de relatief grote wijzerplaat wat groter. Door de zeer korte lug-to-lug toont hij wel heel erg elegant.

Glaasje
Het aan de binnenzijde ontspiegelde, lichtgebolde saffierglas ligt expres een haar boven de vaste bezel. Dit ziet er erg fraai uit! Lijkt een detail, maar dit heeft de horlogemaker erg goed uitgekiend. Het licht breekt zo prachtig doordat er een “bevel” op zit. De kleur van de AR-coating is licht violet, dus niet zo blauw als bijvoorbeeld Breitling heeft. Fraai detail. Blij.

Dikte
Hij is 10.3mm plat met een digitale schuifmaat gemeten, maar de caseback van de eerste geassembleerde Quattro zat alleen handvast. De horlogemaker maakt nog een speciale tool op maat, die in de 4 ronde uitsparingen past. Hierdoor kan hij ze mooi vast zetten, waardoor de dikte nog iets af zal nemen. Ik denk dat hij op 10mm uit gaat komen. Dit is echt een heel slank, knap model geworden. Beetje als Doutzen zeg maar :smile:

Opwinden
Dit gaat bijzonder soepel. De Sellita is een hoogwaardig, goedgebouwd Zwitsers uurwerk en dat voel je. De kroon heeft ondanks de vele vlakken en het ontbreken van ribbels echt een goede grip!

Tijd verstellen
De kroon laat zich na het uitdraaien eenvoudig in- en uittrekken met je vingernagel en steekt niet onder de caseback uit. Hierdoor zal hij niet in je huid gaan prikken. Comfortabel dus.

De rest mogen jullie na levering zelf ontdekken. :sunglasses:

Fijne avond allemaal.

Hartelijke groet,
Lennart en Hans

28 likes

Mooi verhaal tot nu toe @Motormuis, ben héél benieuwd naar het eindresultaat ondanks dat ik niet bij de eerste 25 zit :+1:

1 like

Dankjewel Robin.

Wat leuk, deze “random” maar informatieve update, de liefde voor het project en het vakmanschap straalt hier vanaf!

3 likes

Heb nog 3 perlon bandjes onderweg. Deze zijn uit de melange serie en zouden wat zachter zijn. Hopelijk is dat een beetje caseback proof.
Heb ze in het olijf, grijs en blauw. Benieuwd hoe dat op de Quattro staat.

2 likes

Interessante keuze!

Laat je toch gewoon de sticker op de caseback zitten?

1 like

Dit zijn de olijfgroene en de blauwe.


Hoop dat de hardware een beetje matcht, anders moet ik daar nog iets op verzinnen.

1 like

Interessepeiling. De meeste van de 25 kopers zitten hier op HF en wonen in Nederland. Omdat ik al meerdere verzoeken kreeg of hij persoonlijk kon worden overhandigd, overweeg ik dat te doen.

Locatie: Rijssen (Twente) met veel gratis parkeerplaatsen, leuk ongedwongen restaurantje. Er is een treinstation in Rijssen en je kunt elkaar natuurlijk benaderen om te carpoolen.
Dag: een zaterdagavond 2e helft juli (of zo veel eerder als mogelijk is)

Omdat overhandiging verzendkosten scheelt, kunnen er wel wat biertjes en bitterballen af :wink:

Polleke dan maar. Het heeft weinig zin deze in te vullen als je geen koper bent @anon50762135

  • Overhandiging in Rijssen, leuk (afhankelijk van datum)
  • Opsturen die handel (heb toch verzendkosten betaald)
  • Maakt mij geen biet uit

0 stemmers

2 likes

Neen die matcht niet, want alles is fijngestraald. Je zou de buckles ergens kunnen laten stralen. Adressen zat en ze gooien hem zo voor je in de machine voor weinig.

2 likes

In principe leuk, maar het is me net iets te ver weg. :sweat_smile:

1 like

Ja jemig zeg, jij kiest ervoor om niet dichtbij mij te wonen.

2 likes