Submariner full set gebruikt of nos watch only

Ben even benieuwd wat jullie keuze zou zijn.

Stel, puur hypothetisch, dat je een ouder model submariner kan aanschaffen die nieuw in de stickers is maar enkel het horloge zonder box en papieren, enkel een Rolex echtheidsverklaring. Voor hetzelfde geld kan je een gebruikte full set kopen.

Welke zouden jullie nemen en waarom?

• Gebruikt full set
  • Nos in stickers, watch only

0 stemmers

Nos is niet meer NOS na 1 week dragen.
Full set blijft zijn extra waarde behouden. Uiteraard moet het wel een nette gebruikte zijn.

Vind het mooi om bij zo’n grail watch een full set te hebben.

2 likes

Waarom zou je kiezen voor die overbodige rommel waar je toch nooit meer een blik op werpt?

6 likes

Na gebruik van het NOS horloge kun je de “staat” bijna tegen elkaar weg cijferen. Een watch only zonder papieren zal echter nooit een full set worden.

Ik zou zonder meer gaan voor de full set dus, mits horloge in redelijke staat is

De nos wordt na een tijdje dragen gebruikt, dus dan valt het verschil tussen beide horloges weg, maar papieren komen er nooit meer bij dus uiteindelijk heb je meer aan een full set. Denk ik.

1 like

Papieren en box kun je niet dragen… ik vind de toestand belangrijker!

Natuurlijk wordt hier niet verteld, hoe gebruikt, het gebruikte exemplaar is… 9/10, 8/10 minder, of toch 9,5/10?

Dan ist de keuze natuurlijke weer moeilijker! Ook de prijs is belangrijk… hoeveel kost het horloge…

Is de prijs ok of aan de hoge kant…

maar toch, ik zou denk ik voor een NOS gaan als gebruikt…

2 likes

Full set.

Waarom zou je er 1 in de stickers willen?
Ga je die wegleggen? Als belegging? Nou dan mis je over tig jaar nog steeds b en p.

Dusssss

Zoek naar een goed compleet exemplaar. Daar heb je veel meer lol aan.

:beers:

3 likes

Ik zou geen goed gevoel hebben bij nos in stickers.
Het kan natuurlijk dat Doos enz en Horloge van elkaar gescheiden zijn bewaard en dat het is kwijt geraakt.
Maar helemaal lekker zou het niet voelen.

Het is wat mij betreft compleet afhankelijk van de staat van het gebruikte horloge. Gebruikssporen die alleen met serieus werk aan de kast te verhelpen zijn (deuken, krassen, smalle lugs) zouden een dealbreaker zijn.

Als ik het horloge zou kopen met in het achterhoofd om die later nog te verkopen zou ik full set kiezen.
Maar persoonlijk zou ik een sub heel waarschijnlijk niet verkopen en de volgende 20-30 jaar gewoon dragen. Doos en papieren zouden dan wel ergens op zolder verdwijnen dus zou ik liever in stickers kopen zodat ik het van nieuw af aan kan dragen en dan word ieder krasje en deukje iets van mijzelf komt en waarschijnlijk met een verhaal.

1 like

Zolang het op ‘t internet wemelt van de Rolex dozen en blanco papieren, moet je je nooit blind staren op fullset. Wanneer het zo makkelijk is om 250 euro te investeren en 1000 euro meer te vragen, wordt het ook gedaan natuurlijk.

Recente Rolex service papieren geven veel meer zekerheid over de staat.

2 likes

De goedkoopste :fire:
Ik koop een horloge om te dragen, dus of het nou nos of gebruikt is, gebruikt gaat het toch worden.

Als het de kluis in moet als investering zou ik voor nos gaan.

Liefst NOS in stickers. Draag liever een gloednieuw ongebruikte Sub als ik zoveel uitgeef dan een gebruikte. Doos en papieren hecht ik absoluut geen waarde aan. Gaan in de kast en kijk er nooit naar om. Ik ga nu wel uit van een situatie waarbij ik een Sub koop en die ook voor altijd zal blijven.

1 like

Ik ben dan altijd wat sceptisch over de NOS-heid (mooi woord :smirk:).
Als je hem bewaard in de kluis met de stickers er op houdt je de D/P er ook bij lijkt me.

Ik zou vermoeden dat de NOS heel netjes opgeknapt is en weer bestickerd.

Daarnaast wat @Brick hierboven zegt over de waarde van D/P bij wegleggen in de kluis.

5 likes

Is eerder echt in stickers, niet opgeknapt.
20200413_150622

Waarom zouje dit 25jr+ instickers in de kluis leggen maar de rest weggooien dan? Lijkt me heel sterk.

Er wordt veel gesjoemeld met rolex om.maar wat centen extra te pakken.

2 likes

Daarom! Klopt zeker niet als het een NOS exemplaar is zonder toebehoren.

2 likes

Absoluut.

Paar stickers namaken is wel het minst moeilijk.
Zou het ook zeker niet vertrouwen.

2 likes

Persoonlijk is voor mij staat van het horloge heel belangrijk en vooral of het goed onderhouden is.

Mocht ik echt moeten kiezen dan gaat mijn voorkeur naar een full set.