SWOLE O'Clock Nicholson

Ik denk aan aanschaf en wil graag jullie mening weten…….
Dit merk word in hongkong gemaakt met duitse engineering en Zwitserse uurwerken.
Het horloge heeft saffierglas tweezijdig AR coating.
Dit type heeft een Selitta SW 200-1 automatic movement
Er is ook een eastwood uitvoering met een quarts movement ( de meeste modellen Ronda)
De CEO carnegie vind ik ook heel erg mooi maar uitverkocht
De CEO is 51MM en wellicht veels te groot voor mijn 17cm pols ( 6cm breed) en 16mm hoog is
wellicht teveel.
De Nicholson is 46MM en 9mm hoog .
Ik had al een paar posten gezien maar als ik heel eerlijk ben zijn de specs toch niet verkeerd ??

Neem die van 51 mm. Dan kun je ff vooruit…

2 likes

Tja… Je moet er van houden denk ik. Ik geloof niet dat ik jaar iets heb gezien wat ik minder mooi vind…

De enige die wegkomt met een swole-o-clock is @willemC, mijn hemel wat een beer is dat

1 like

Wat zijn die wielen bij de lugs, het lijkt wel een rolschaats zo…
nicholson_movement_image

4 likes

Ik draag nu ook een 46mm pulsar die ruim 9mm hoog is…….
Niet extreem groot .

Dat is een mening. Het feit is dat het wel extreem groot is. Maar dat is dan weer mijn mening…

1 like

Volgens mij zijn de specs die je noemt zeker niet verkeerd, persoonlijk vind ik het horloge niet zo mooi, en zeker die rollen niet bij de bandaansluiting.

Ahwwww :hugs:

2 likes

Het is een beetje een herkenning van het merk. Vooral bij de modellen met zachte strap is dat jezelf
heel makkelijk een andere strap /kleur kan verwisselen. Het moet natuurlijk je smaak zijn maar het
geeft het horloge een dik uiterlijk termeer omdat de strap ook behoorlijk breed is. Wat ik gelezen heb is dat dit merk door de grote klokken geliefd is bij bodybuilders. Ben zelf geen bodybuilder maar dat soort info boeit mij niet zo , ik kijk meer of het een goed horloge is en of ik het mooi vind.

2 likes

OK , fair

Een beetje AP meets Panerai and influenced by Breitling Emergency.

Ik kan niet zeggen dat ik hem lelijk vind, maar ik zou hem niet gaan dragen.

1 like

Beetje gekke vraag maar wat voor horloge rond de € 600,00 vinden jullie dan een beter alternatief?
Het hoeft niet perse een automaat te zijn . Ik heb eerst een tijdje rondgelopen om een Gschock mudmaster te kopen , maar de meeste dingen zoals kompas/barameter etc gebruik ik dus echt nooit
en bovendien vind ik het gewoon te info op het horloge.Op mijn huidige horloge zit een chronograaf en zelfs die heb ik nog nooit gebruikt. Gewoon tijd met secondenwijzer en datum is voor mij genoeg ….

Als je naar horloges aan het kijken bent tot zo’n 600 euro, dan is er keuze zat.
En als je dit exemplaar mooi vind, gewoon kopen. Ik denk niet dat er iets mis mee zal zijn.
Het is wellicht niet de gemiddelde (standaard saaie) smaak van de meesten op dit forum, maar daar moet je je niets van aantrekken.

Tja ik heb vast een saaie smaak maar Dit doet me denken aan deze “Hommage” van Moser & Cie

1 like

Ehhhh. En ik dan?

1 like

Het is ook een limited edition van 300 stuks dus die kans is owiezo heel erg klein:grin:

Hela, ik kreeg een notificatie.

Haha, hoe dan? Ik zie vooral veel marketing geneuzel over pumping iron, Social media gehype,

Op de grote fora kun je weinig vinden over deze horloges. Terwijl ze toch beweren dat er 30000 verkocht zijn, en wel heel duidelijk de goede reviews laten zien.

Mijn 2 centen: ik denk dat je je 600 euro beter kunt besteden aan een Aramar ofzo.

1 like

Aramar?

Nee geintje, nevermind :smile:

Als je een uitgesproken smaak hebt, en van grote klatsers houdt dan heeft Steinhart wel leuke opties denk ik. Dat merk heeft wel overwegend kwalitatief bewezen horloges, en voldoende liefhebbers.

Als je die Swole ( wat een naam trouwens ) tof vindt, moet je hem kopen.