TDFM - etappe 4: ploegentijdrit met verrassend resultaat

Mijn complimenten aan je vader hoor, Nou jou weekend kan niet meer stuk, nu heb je wel een beetje geluk gehad. Ben echt blij voor je, en jij mag ook blij zijn met zo n technische papa respect hoor

2 likes

@ponkewonke
Wat doe je met al die (nette) vintage horloges? Je privé museum?

Ben zeker heel blij! Zag bij welsh dat een nieuwe motor 500 dollar kost. :sweat_smile: En weet nu ook wat een potmeter is en hoe het werkt. :blush:

Maar let volgende keer wel extra op. Gebruik dit soort spul sowieso al niet als ik niet in de buurt ben.

En we zijn beide geen elektricien, dus doormeten resultaat is gebaseerd op boerenverstand (uniform patroon). Dus als iemand anders oordeelt, hoor ik het graag.

Fijn was iig het topic over demontage elma van @wbcoupe!

3 likes

inderdaad, privé museumpje. En ik geniet daarvan, vaak sta ik gewoon te kijken bij het kastje of de standaardjes en regelmatig een andere om de pols. Nadeel is wel dat er hier nu een heel deel staan die hier al staan van bv in 2018 en ook vroeger en ik moet die dus allemaal opnieuw gaan onderhouden, dat komt er van als je niet te veel verkoopt he.

2 likes

Dat klopt. Is fijn dat je er zo van kan genieten.
Was je vroeger professioneel bezig met horloges?

Verkoop je af en toe van je opgeknapte horloges? Of ben je er na de herstelling aan gehecht?

yep

ik heb inderdaad moeite om herstelde dingen weg te doen. Van praktisch elk horloge weet ik wat ik er aan gedaan heb en dan kan ik er me maar moeilijk toe brengen ze weg te doen.

Af en toe moet dat omdat het anders te veel wordt. Ik heb plek voor 120-150 horloges, afhankelijk van hoe dicht ik ze opeen uitstal. Nu tegen t einde van de maand ga ik weer aan de limiet zitten en dan probeer ik er een aantal uit te kiezen om weg te doen - dat is heel moeilijk want dan kies ik wat uit en dan na een uur zet ik ze weer terug en neem ik andere, die dan ook weer terug gezet worden enzovoort. Dus uitkiezen om een beetje weg te doen heeft hier veeeeeel voeten in de aarde.

Nu is het gewoon heel snel gegaan omdat ik deze maand en vorige maand 31 dingen van de rommelmarkt mee naar huis sleepte en daar zitten er tussen die echt niet weg mogen hoor. Het is niet omdat ze van de rommelmarkt komen dat ik dan die uitkies om op te ruimen, verre van. maar al de andere daar zit ook een verhaal bij, ja t zal weer wat worden in september / oktober om er een 20 tal uitgekozen te krijgen, ik zie er nu al tegenaan :wink:

Anders moet ik gewoon nog wat standaardjes bijkopen, dan is t probleem ook opgelost of mijn verzameling gereedschap verkleinen dan heb ik weer een hele vitrinekast vrij, ook probleem opgelost, amar ja met dat gereedschap t zelfde probleem als met de horloges, ik kan maar moeilijk afstand doen van dingen :wink:

3 likes

Succes!

Leuk om te horen dat het nog eens van pas komt :grin::+1:

1 like

Heel herkenbaar dit. Dat heb ik nou met mijn messen (andere hobby)
Ik maak zelf messen en die liggen allemaal in een vitrine te blinken en ik kan er maar moeilijk afstand van doen.