Te koop aangeboden: Rolex Datejust 16013 €2700,-

In goed overleg met Jur, heb ik akkoord gekregen om mijn horloge opnieuw aan te bieden op dit forum. Er was enige onduidelijkheid over de integriteit van dit horloge. Voornamelijk op de beschadiging aan de caseback. Ik hoop met deze nieuwe advertentie e.e.a. wat duidelijker aan jullie te presenteren.

Hierbij biedt ik opnieuw mijn Rolex 16013 aan. Een mooi exemplaar die is gebruikt, daar waarvoor het ooit is bedoeld. Namelijk, om te dragen.

Het horloge wordt verkocht om een aantal redenen. Enerzijds omdat wij een huis gaan kopen. Het geld komt goed van pas. Anderzijds omdat mijn interesse toch ook wel ligt bij de wat goedkopere horloges. Deze zijn voor mij wat ‘relaxter’ te dragen (o.a. in verband met veiligheid, diefstal of verlies).

Wat informatie:

Merk en model: Rolex 16013 goud/staal
Diameter: 36MM
Leeftijd: Jaren 80
Papieren, doos en eventuele accessoires: Alleen het horloge

Conditie (krassen, werking etc): Voor zijn leeftijd in goede staat. Ik ben er altijd zeer zeer zuinig op geweest en heb het altijd met trots gedragen.

Vaste prijs: €2700,- Helaas is de onderhandelingsruimte op. Meegenomen in deze prijs, is de beschadiging op de backplate. Ik heb het horloge destijds gekocht met deze beschadiging er op. Ik weet niet waar door dit ooit is gekomen. Gelukkig zit het op een vervangend onderdeel en voor €150,- kun je tegenwoordig een nette caseback kopen. Verder wat krasjes op de gesp.

Zelf heeft het mij (caseback) nooit gestoord. Je ziet het niet als je het horloge draagt. Je voelt het ook niet, maar voor de echte puristen kan ik mij voorstellen dat dit een afknapper is. De prijs rechtvaardigt wat mij betreft deze beschadiging. De rek op de band is minimaal en de algehele staat is goed te noemen.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

76

We leven momenteel in een bizarre tijd. Mijn gezondheid en ook die van een eventuele koper gaat boven alles. Verzending heeft daarom mijn voorkeur. Ik snap echter heel goed dat daar een zekere terughoudendheid bij is. Ik ken de verhalen van marktplaats en heb ze helaas zelf ook mee gemaakt.

Na telefonisch contact vind ik het daarom ook prima om ergens af te spreken. Mag bij mij thuis of op een door de koper gewenste locatie, mits we dit in acht neming kunnen doen van de aanbevolen richtlijnen.

Voor vragen, graag een berichtje. Ik reageer asap.

31 likes

Dit prachtige horloge blijft binnen het forum, maar is inmiddels verkocht. Jur, nogmaals dank. Hier mag slotje op.