Te Koop: Ebel Classic 100

Te koop aangeboden deze fraaie Ebel Classic 100. Een horloge van een goede collega van mij die net zo horlogegek is als menig HF-er, maar helaas (nog!) niet op HF zit. Aangezien hij ruimte wil maken voor een nieuwe aankoop, mag deze schoonheid de horlogekist verlaten.

De Classic 100 is een erg fraaie dresswatch met een aantal mooie features.
Zo betreft het een limited edition en wel nummer 366 van 1911. 1911 stuks, alsmede de naam van het horloge, zien weer terug op het merk Ebel dat ontstond in 1911 en dit horloge is daarmee ter ere van hun 100 jarige bestaan (het horloge werd in 2011 gelanceerd). Dit specifieke horloge werd in maart 2014 nieuw aangeschaft.

Een leuk detail wat in het horloge terug komt en teruggrijpt naar de roots van Ebel is het gebruik van het originele Ebel logo. Deze werd gebruikt tussen 1911 en de jaren 30 en past mijns inziens erg goed bij de dressy look and feel van dit horloge.
Tevens vallen de gepolijste “leaf-shaped” uur- en minutenwijzer op en is er een fraai contrast tussen hen en de geblauwde secondewijzer. Dit alles op de heerlijke zilveren sunburst wijzerplaat maakt een mooi geheel.

De specs van deze fraaie :100::

Merk en model: Ebel Classic 100
Diameter: 40mm
Dikte: 9mm
Bandaaanzet: 20mm
Lug to lug: 48mm
Leeftijd: Horloge nieuw gekocht maart 2014, altijd in bezit geweest
Factuur/certificaat/originele doos en/of eventuele accessoires: Horloge komt op lederen Ebel bandje, in originele doos met instructieboekje en (reeds verlopen) garantiebewijs.
Verzendkosten of afgehaald: (Verzekerd) verzenden op kosten koper of afhalen regio Westland/Den Haag/Delft
Soort uurwerk en kaliber: Ebel 120 automaat, betreft een opgewaardeerde ETA 2892-A2
Conditie (krassen, werking etc): Horloge is uit 2014, regelmatig gedragen en heeft derhalve wel wat gebruikssporen. Onder andere een kras op de caseback en de nodige haarlijnen/krasjes op de gepolishte bezel en gebrushte kast (zie ook de foto’s verderop).
Het horloge loopt verder prima (1x schudden bij stilstand = direct lopen) en houdt de tijd goed. Het uurwerk is een Ebel 120, wat een opgewaardeerde versie is van een ETA 2892-A2, een prima “werkpaard” uurwerk dus.
Het bijbehorende originele zwarte Ebel croco-lederen bandje heeft z’n beste helaas tijd wel gehad. De Ebel gesp is gelukkig los te halen en gemakkelijk over te zetten op een nieuw bandje.

Vraagprijs: € 1200,- (de Ebel koste destijds nieuw, hoe kan het ook anders, € 1911,-)

Het horloge zit lekker om de pols en heeft, zoals hierboven aangegeven, goed draagbare afmetingen. Ik ben zelf gezegend met een 17cm pols maar ook op grotere polsen misstaat dit horloge zeker niet. Bovendien is hij slechts 9mm dik en dus is deze dresser uitermate geschikt onder een overhemd (maar niet te lang want daar is hij te mooi voor :wink:).

Hierna volgt een aantal recente foto’s.
Is je interesse gewekt voor deze prachtige Ebel!? Klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

5 likes

Weekend up voor deze ‘delicious dresser’ :+1:

1 like

Up en pricedrop naar een “toepasselijke” €1111,-

Wie trekt er aan de E :bell: voor deze limited edition!?

Weekend-up :arrow_up: met wat nadere informatie over de Classic 100 :arrow_down:

1 like

What goes up, must come down! De prijs in dit geval: pricedrop naar € 1050,-!
Wie is er in de markt voor deze fraaie Zwitser :switzerland:!?

1 like

:arrow_up: voor deze Ebel. Een merk wat je weinig op HF langs ziet komen, dus hierbij wat achtergrond info!

Ben je geïnteresseerd maar vind je de prijs nog te hoog? Let me know, ik bijt niet! :smile:

2 likes