Te koop Panerai Pam183

Hi!

Heb van de Pam183 genoten maar het is tijd voor wat anders. Deze Pam is de perfecte instap Panerai. Alle Panerai definiërende eigenschappen vind je in het horloge terug. De wired lugs en cushion case waardoor een 45mm groot horloge geweldig op de (ook kleine) pols valt, natuurlijk de sandwichdial met die onderliggende lumedisk die aan lume nog niets heeft ingeboet en het gegeven dat het een complete bandenmonster is.

Ik heb het in juli 2020 gekocht bij de Horlogemeesters. Zij hebben een certificaat van authenticiteit afgegeven. Verder heeft het horloge in november 2020 een full service gekregen door een door Panerai gecertificeerde horlogemaker. Vorige maand zijn de schroefjes vervangen en is de waterdichtheid gecontroleerd. Papieren zijn aanwezig. Er is een issue geconstateerd met het lugschroefje rechts. Deze was door de vorige eigenaar dolgedraaid. De schroef is vervangen, het horloge is waterdicht maar de schroefdraad is niet helemaal goed meer. Voor het bandenwisselen geen probleem nu één schroefje losdraaien volstaat.

Het horloge verkeert verder in een keurige staat. Draagsporen zijn aanwezig maar dat is, voor mij dan, logisch gelet op de leeftijd. Het betreft een K serie wat maakt dat het horloge uit 2008 komt.

De Pam183 is discontinued en de prijzen starten op Chrono24 in EU boven de EUR 4.400 (voor zover ik kan zien zonder recente service). Omdat deze zonder doos en papieren komt en dus dat schroefissue heeft, plaats ik mijn vraagprijs op EUR 3.650.

Heel verhaal, dank voor het lezen!

Merk en model: Panerai 183
Diameter: 45mm
Leeftijd: uit 2008
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): juli 2020
Factuur en/of certificaat: Factuur aanschaf en certificaat van authenticiteit
Originele doos en/of eventuele accessoires: Watch only. Wel travelcase. Certificaat van authenticiteit, OEM buckle en 3 straps (oem, distefano en suka)
Verzendkosten of afgehaald: Afhalen graag
Conditie (krassen, werking etc): goede staat, draagsporen aanwezig. Horloge is in november 2020 geserviced. Garantie nog tot november
Soort uurwerk en kaliber: Panerai caliber OP XI handwinder. Reserve 56 uur.
Vraagprijs: €3.650

Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

14 likes

5 likes

Ook hier; wie pakt er door? Ruimte heb ik nog wel.

2 likes