Te koop: Seiko H558-5000 "Arnie"

Heb ik ooit gezegd dat hij niet weg gaat? Ja. Meerdere keren zelfs? Uhu.
Ik loop echter tegen een punt aan, en dat is dat ik horloges draag. Met dit model kan ik niet zwemmen, gek doen of zuipen. Daar is hij te zeldzaam en kostbaar voor. Hierom ga ik een re-issue aanschaffen.

Het horloge is in nette, vintage staat. De lumedots zijn naar ietsjes creme verkleurd en de wijzers naar grijs met witte stipjes, wat vaker is bij Seiko modellen uit de 80s. De shroud is nog heel op twee kleine scheurtjes na (niet te zien) en het glaasje heeft veel kleine haarlijntjes dit je onder bepaald licht ziet. Alle functies werken naar behoren, maar de bezel gaat extreem zwaar zoals bij de meeste Arnies. Dit heb ik niet laten verhelpen omdat de shroud beter niet gedemonteerd kan worden en dit nodig is om de bezel vrij te krijgen. De band is een originele NOS Flatvent uit de 90s omdat de originele band uitgedroogd was.

Al met al dus een nette, werkende en al met al originele Arnie die zijn pensioen na 40 jaar verdient.

Merk en model: Seiko H558 Arnie
Diameter: 45mm (draagt klein op mijn 17cm pols)
Leeftijd: april 1982
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): november 2021
Factuur en/of certificaat: nee
Originele doos en/of eventuele accessoires: nee
Verzendkosten of afgehaald: kan beide
Conditie (krassen, werking etc): zie omschrijving hierboven en foto’s
Soort uurwerk en kaliber: h558
Vraagprijs: 975 euro, dit is aanzienlijk goedkoper dan de franken-arnies op eBay, chrono en andere kanalen

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object.

Bewerkte foto:

Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

10 likes

Natuurlijk is hij niet voor iedereen, maar de prijzen van volledig originele Arnies gaan niet dalen :grin:

Je mag gerust een bod doen, komen kijken en noem maar op!

1 like

Oeps, de goedkoopste op chrono is 900 euro (al is dit er een met veel aftermarket onderdelen).

Die van mij heeft geen aftermarket onderdelen, maar ik zal de prijs dan op 875 zetten.

1 like

Al wel wat voorzichtige interesse, maar nog niks concreets. Je mag ook een super smerig bod doen of een ruilvoorstel.

1 like

Ik zou het echt leuk vinden dat hij op het forum blijft. Nieuwe prijs is 825 maar de rek is er al wel redelijk uit.

Had ik ook al gezegd dat hij perfect loopt en het display gewoon werkt? Zelfs het alarm en het lampje (kwaaltjes) doen het perfect!

Ik gaf eerder aan dat een smerig bod mag, maar je mag ook een ranzig bod doen.

1 like