TE LAAT HIJ IS AL WEG: Longines-Wittnauer Mystery Dial Automatic Cal. 19A 10K Gold-Filled IEDER UUR €10 ERAF!

Goedemiddag allemaal,

Bij deze bied ik mijn Longines-Wittnauer Mystery Dial Automatic aan voor de verkoop, omdat ik wat anders op het oog heb en ik daar budget voor moet vrijmaken. Dit is een zeer bijzonder horloge welke vrijwel nooit in Europa, laat staan Nederland, wordt aangeboden. Het is een horloge dat is ontwikkeld en gebouwd voor de Amerikaanse markt in Zwitserland. Wittnauer is het merk dat Longines voerde in the US of A. Het horloge is voorzien van het automatische kaliber 19A, welke goed loopt en ook netjes de tijd houdt. De afwijking per etmaal is binnen de 10 seconden aan de pols en in het kistje. De onderhoudshistorie is mij onbekend. De kast is 10K goud gevuld en vertoont gebruikssporen in de vorm van kleine krasjes, maar ook wat putjes hier en daar, zie de foto’s daarvoor. De kroon is waarschijnlijk niet origineel. Het is een unibody case design, dus de kast kan worden geopend middels het glaasje. Ik heb het horloge niet opengemaakt. Het horloge is afkomstig uit de jaren 50 en is hoogstwaarschijnlijk geïmporteerd naar Nederland. Komt van een verzamelaar die het horloge zeer lang in bezit heeft gehad. Hieronder een aantal voorbeelden van deze horloges zoals ze momenteel te koop staan (allemaal in de VS). Momenteel wordt dit type horloge nergens in Europa aangeboden, een zeer uniek stuk dus!

Het horloge is voorzien van een vrijwel nieuwe kalflederen band met hagedisprint van hoge kwaliteit. De kastmaat is 32,5 mm exclusief kroon en de lug to lug is 38 mm. Draagt groter, omdat het horloge bijna volledig dial is. Gezien de staat, de heritage en de zeldzaamheid van dit horloge zet ik de verkoopprijs op €750. Daarmee zit ik onder de vraagprijzen op eBay, met uitzondering van de exemplaren in povere staat. Bij vragen, opmerkingen en/of interesse graag een PB.

Het kaliber (foto van internet):

Eigen gemaakte foto’s (van vandaag, 29 december 2018):

Bedankt voor het kijken en lezen! :smile: :+1:

5 likes

Up! :point_up: Price down :point_down: naar 600 euro all in! Oudejaarsknaller! :fireworks: Ieder uur gaat er €10 van de prijs af totdat hij verkocht is. Wie het eerste komt zal het eerste malen. Graag reacties per PB. :smile: :+1:

11:00 €580
12:00 €570
13:00 €560
14:00 €550
15:00 €540
16:00 €530
17:00 €520
18:00 €510
19:00 €500
20:00 €490
21:00 €480
22:00 €470
23:00 €460
0:00 €450 Etc.

Excuses voor de snelle up, maar ik bedacht me deze actie na de up van vanochtend. Als dit tegen de regels is, dan accepteer ik de gevolgen daarvan.

7 likes

Réservé en dehors du forum! De Bulova is er nog, de Rodania ook, voor hapslikweg prijzen! :smile: :+1: Knal het nieuwe jaar in met een slokje jaren 50 en een hapje vintage! :ok_hand:

3 likes

Geweldig!, zo doe je dat!

3 likes