Team Luminor

Op de marktplaats worden zoals gebruikelijk verscheidene horloges te koop aangeboden met advertenties die niet helemaal waarheidsgetrouw zijn. Team Luminor adverteert met Panerai horloges van rond de 300 euro en geeft als argument:

Het horloge lijkt 100% het origineel en is er niet van te onderscheiden.
Veel van dit soort horloges worden ook aangeboden met zeer slechte kwaliteit
uurwerken. Of vieze, slecht geoliede mechanische uurwerken.
Dit uurwerk bevat een echt handopwindbaar Zwitsers uurwerk. En saffierglas
ipv bijv. kunststof of normaal mineraalglas. En waterdicht 5bar. En rvs 316L
stalen gepolijste kast.
Zie verder de advertentie voor de overige informatie. Die geeft veel detail
info over het horloge.

Het blijft uiteraard nep, maar daar heeft “Team Luminor” geen boodschap aan, al kan het natuurlijk zo zijn dat in deze horloges de originele, niet van echt te onderscheiden radio-aktieve stoffen gebruikt zijn om de wijzerplaat mee te laten oplichten en gaat dat langzamerhand inwerken op het geweten van de teamleden.

ach hij schrijft het er teminste nog bij dat ze nep zijn,beter als die personen die ze voor echt verkopen tegen echte prijzen,blijft natuurlijk verkeerd

Watch 4 Quality?

Volgens mij heeft Team Luminor zich een nieuwe naam aangemeten om hun praktijken mee voort te zetten. Als je de diverse sites waar horloges worden aangeboden doorsnuffelt kom je dit soort “zakenlieden” vaker tegen, en telkens vraag ik me af mag dit zomaar?

http://link.marktplaats.nl/132887276

Er staat nooit bij dat het om een kopie gaat, de prijzen zijn weliswaar niet in verhouding maar om voor 325 euro opgelicht te worden is voor velen toch een ramp neem ik aan. Reageren bij de aanbiedende site, in dit voorbeeld marktplaats, heeft geen zin, als je bij e-bay een klacht indient moet je erg veel geduld & uithoudingsvermogen hebben, niets om vrolijk van te worden…

Ik heb er geen moeite mee zolang ze eerlijk aangeven dat het om een replica gaat.
Ik zie op ebay wel eens replica’s gaan voor duizenden euro’s en de verkoper adverteerd het als een echte. Soms denk ik “jeetje mensen, doe eens wat research voordat je een paar duizend euro neertelt”.

Ik bezoek wel eens replica forums en het is echt een info punt over replica’s.
Je weet ook naar wat je moet kijken om een replica te herkennen…onderschat de replica wereld niet mensen ze gaan heel ver…Doe AUB je huiswerk voordat je de trekker overhaald want er zijn altijd rotte appels die de boel willen oplichten.

Marktplaats doet er helemaal niets aan. Ook niet als je ze er actief op wijst. Als je in een discussie met MP raakt zijn ze zelfs zo slim om steeds onder een andere naam te reageren want dan kunnen ze altijd ontkennen (mocht er eindelijk een consumentenprogramma zo volwassen worden er iets aan te gaan doen) dat 1 persoon volledig op de hoogte is. Of ben ik paranoia aan het worden? :smiley: