Test-topic ll (weergeven van foto’s)

Waar is het eerste test-topic uit 2015 gebleven?

Ik zie het niet :face_with_monocle:

Toch wil ik soms even uitproberen hoe een foto wordt weergegeven, er zijn immers meerdere formaten mogelijk.

Hier van start dan maar.

Ware grootte:

Groot:

Normaal:
image

Klein:
image

Tot zover, ik weet genoeg zo :blush:

Edit: barst, ze zijn weer gekanteld :confounded:

Voel je vrij om hierna ook wat te experimenteren :sunglasses:

2 likes

Hmm, die van jou ligt (nog) niet :smiley:

1 like

Morgen verder eea uitzoeken :slightly_smiling_face:

1 like

Tip:

Maak een bericht aan voor jezelf. Op die manier open je een topic waar alleen jij bij kan en in kan testen. Eventueel kan je nog iemand uitnodigen.

3 likes

Oke, doe ik. Thnx :+1:

Kantelen van (alleen nieuwe eigen) foto’s is sinds de recente iOS update 13.1.2 :face_with_raised_eyebrow:

Alleen nieuwe eigen foto’s op formaat “ware grootte” worden ook goed weergegeven.
Door te kiezen voor een ander formaat worden eigen (nieuwe) foto’s gekanteld :confused:

1 like

En met iOS 13.1.3 is het probleem niet opgelost :unamused:

Kennelijk is het in de beta iOS13.2 ( @Mike ) nog slechter :face_with_monocle:

1 like

Test

4 likes


Test-foto zonder achtergrond

Hmmm. :thinking:

:wink:

4 likes

Test

ezgif-5-16c2cbff4b
Test gif. Test dus mislukt.

2 likes

edit - leeg

edit - leeg

Ik was altijd gewend in forums om alleen te linken naar foto’s vanuit je persoonlijke webalbum met html format “img” tussen haakjes [ ] maar ik krijg niet altijd de grootte / resolutie die ik verwacht.
Ik kwam er net achter dat blijkbaar je de foto’s ook vanaf je harddiks kunt uploaden en ik kan blijkbaar ook de afbeeldingsgrootte beinvloeden.

750x1000 px

375x500 px

600x800 px

Aanvulling: blijkbaar is het getoonde formaat na het plaatsen van de reactie hetzelfde bij alle 3 de foto’s terwijl de preview tijdens het opmaken van het bericht wel groter en kleiner toont zoals ingesteld.

Voor iPhone gebruikers:

Verplaatsen van haarscherpe foto’s van laptop via email naar iPhone en meteen vanuit je email opslaan via de weergave modus:
Niet doen!

De weergave modus comprimeert en maakt haarscherpe foto’s onscherp.

Oplossing:
Van laptop via email downloaden naar iPhone bestanden en vanuit iPhone bestanden de foto bewaren (komt in je fotoalbum).
Dan blijft je foto scherp.

Buitenlander here, terwijl begrijp ik het Nederlands wel, zal ik meestal in het Engels deelnemen.

Hierbij probeer ik gewoon hoe de foto’s bijlagen enzo

Edit: nieuwe gebruikers kan dat niet. Aardig…

1 like

@Viddek Welcome :smiley:

As a new member you can add two pictures in a post, then you can answer your post with two new pictures if you want and so on. :slightly_smiling_face:

2 likes

Even proberen.

2 likes