Welk horloge heb jij altijd gehouden? 'The one that never got away'

Ik zag toevallig onlangs dat ik dit jaar 10 jaar lid ben van de club: in 2011 meldde ik me, na een tijdje rondkijken, aan voor HF. En, hoewel ik mezelf nog steeds geen ‘flipperaar’ zou willen noemen, kwamen en gingen er toch aardig wat horloges: een aantal Certina’s. Maar vooral behoorlijk wat Seiko duikers. Toch bleef er één; het horloge waarmee ik kwam en wat ik nu 10 jaar later gewoon nog heb.

Mijn TAG Heuer 1500. Ik kocht 'm ooit nieuw, halverwege jaren ’90. M’n eerste ‘echte’ horloge. Ik heb het jarenlang dagelijks gedragen. Droeg het altijd en overal en heb er nooit een probleem mee gehad. Ook nu, een kwart eeuw nadat ik het kocht, ziet het er nog hartstikke goed uit. Ik heb alles nog (moet wel even zoeken): de doos, boekjes en de originele stalen band. Deze gaat niet meer weg!

Welk horloge is bij jou, gedurende de hele horlogehobby/jouw HF-lidmaatschap altijd gebleven en waarom?

17 likes

Een klassieker inmiddels! Zie het verschil nooit zo goed tussen deze en de 1000😅.

2 likes

Leuke terugkijk actie.

Bij mij is dat Deze:

De rede is wat banaler.
Ik heb hem nog, omdat ik hem maar niet verkocht krijg.

10 likes

Ja, beetje klassieker wel al, he? :slightly_smiling_face:
Maar naast elkaar zijn er toch wel behoorlijk wat verschillen tussen de 1000 en 1500 hoor, zoals de kastvorm, de wijzerplaat en de bezelinsert. Een 1000 zou ik er ook nog wel 'ns bij willen hebben. Maar ja, ik wil nog zoveel… :wink:

1 like

Ben ook geen flipperaar, maar mijn eerste serieuze horloge van begin jaren 90 had ik al (achteraf gezien jammer genoeg) weggedaan.
Na een inbraak 19 jaar geleden moest ik opnieuw beginnen. Deze heb ik inmiddels 16 jaar en gaat nooit meer weg wat mij betreft.

9 likes

:smile:
Ja, maar dat is natuurlijk ook een heel goede reden!

1 like

Is ook wel 'n plaatje! :+1:

1 like


Deze vergezelde mij bijna 30 jaar op mijn duikuitstapjes. Hij was mijn trouwe back-up. Sinds vorige week heb ik hem zijn duikpakje uitgedaan en hem op een nato strap gezet.

3 likes

En dat staat 'm goed! Ziet er stoer uit! :+1: En leuk he, een horloge waarmee je die geschiedenis deelt?!

1 like

Ja, dat schept een hele andere band met het horloge dan deze ik heb met mijn andere duikers.

1 like