Themaweken horloges, LAAT JE MERKHORLOGES ZIEN. Vanaf Post vanaf 1262

hier staan ook wijzers op :ok_hand:

4 likes

Nou ja zeg, tis dat je het zegt. Was mij totaal niet opgevallen :grin:

1 like

Je bedoelt go, gok ik. Schaken is een artificieel lastig gemaakt geheugenspelletje op een speelveld ter grootte van een zakdoek. :yum:

1 like

Alle spellen zijn kunstmatig lastig gemaakt. Ze groeien niet in de natuur, Henk. Da witte gij ook.

Schaak is mijn go to spel. Niet go. Als ik wilde knikkeren zou ik het niet aan tafel doen.

2 likes

Tuurlijk. Maar schaak is wel… “extra”. 6 soorten stukken. In verschillende aantallen. Met elk andere regels. En dan uitzonderingen op die regels (hallo pion dubbele openingsstap). En dan uitzonderingen op uitzonderingen (hallo en passant slaan). En dan voodoo van één zet waar je twéé stukken tegelijk over elkaar husselt. En dat dan in twee varianten natuurlijk. En stukken die, eens de rugbylijn achteraan over, als beloning voor de touchdown van geslacht veranderen. Schaken en Calvinball hebben meer raakvlakken dan je zou denken.

Soit, het is wat het is natuurlijk. Organisch gegroeid enzo. Mijn competitieschaken stopte toen ik werd geïnformeerd dat om verder te gaan, ik een hele reut openingen en midspelen en eindspelen uit het hoofd moest gaan leren. Dat is bij go een hele verademing - de regels zijn idioot simpel, één steen, die nooit meer beweegt eens geplaatst, een gigantisch veld, en een beginner met inzicht kan een ervaren rot verslaan zonder ooit een boek open te slaan. :slightly_smiling_face:

En nu moet ik een horloge met speciale wijzers gaan opsnorren boven want ik vervuil het topic van @fredpanarai1 :sweat_smile:

4 likes

:wink: en dan wel een horloge met wijzers in de vorm van schaakstukken natuurlijk :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Eerlijk is eerlijk, ik heb het altijd eens willen leren. Niet de regels. Het spel. Go, welteverstaan. :smiling_face:

2 likes

Hoe deze wijzers heten ?
Ik weet het niet iemand anders die het weet ?
Volgens mij Degen/Zwaard wijzers…

4 likes

Skeleton wijzers? Of toch anders :smile:

Morgen is het weer zoals vanouds vrije keuze dag en maak ik hopenlijk een wat makkelijker thema aan morgen avond. En het leukste vind ik altijd als er zoveel mogelijk leden mee kunnen doen. :smiley:

7 likes

7 likes

Favoriete wijzeruitvoeringen :hugs:

7 likes

5 likes

7 likes

Nog 1tje uit het archief,

6 likes

Op herhaling. :+1:

9 likes

Heb jij die in bezit ?
Of heb je die van de website gehaald ?

1 like

Nee die heb ik zelf in bezit.
Kan wel zijn dat de afbeelding van hun website is.
Ook de bijzondere stalen band in in zwart. Nog niet eens op maat afgesteld.

2 likes

Goedemiddag thema vrienden, vandaag lekker vrije keus dus gewoon een simpele Citizen om de pols.
Vanavond maak ik weer het nieuwe thema aan, kan echt iedereen aan meedoen, de 1 wat meer dan de ander. Maar wederom ook iedereen uit het vintage topic, dat maakt dit topic zo leuk. Zo min mogelijk mensen uitsluiten, heeft iedereen plezier :smile:

Fijne :sunny: zondag iedereen, deze jongen gaat nu even naar de tour kijken :wink:

3 likes

Vandaag mag ik ook mee doen😁

5 likes

6 likes