Tiffany & Co?

Ik zou ook graag eens gebruik maken van de collectieve kennis van het forum.

Mijn schoonmoeder (nee, nog niet overleden :sweat_smile:) kwam aan met dit horloge met de vraag of het de moeite waard zou zijn dit horloge op te knappen. Ik heb geen idee, dus drop ik hem even hier. Ik heb al even gezocht op het net maar kom niets tegen wat hierop lijkt.

Mijn schoonouders hebben het horloge voor een paar honderd gulden gekocht van een antiquair ergens in de 9 straatjes in Amsterdam, het is een handwinder en hij loopt, kroon zit los in het uurwerk. Kan hem wel opwinden maar niet de tijd verzetten. Kan het uurwerk niet laten zien omdat ik daarvoor de ijzerplaat eraf moet halen (wat ik niet durf). Op de achterkant staat stainless steel, verder geen markeringen.

Roept u maar.

Hoop signalen die op nep wijzen. Ben toch wel benieuwd naar uurwerk

1 like

Ik word er niet bepaald heel warm van, die wijzerplaat lijkt wel gelatext?

1 like

Ik mag toch hopen dat dit niet zo uit de fabriek is komen rollen.

1 like

Ik zie ze ook. Enig idee hoe ik het uurwerk uit de kast zou kunnen halen?

Ik heb ook geen idee hoe oud dit zou moeten zijn.

Doorgaans staat er op Tiffany & C0 Horloge toch ook het merk?

Uurwerk ligt gewoon in het achterdeksel. Voorzichtig aan de (lelijk over geverfde) plaat trekken, (niet alleen maar aan één kant trekken natuurlijk) en het uurwerk komt wel los.

1 like

Niet als het om een eigen model gaat, zoals de Atlas.

Wat er volgens mij wel altijd op staat is Swiss Made bij 6 uur :face_with_monocle:

1 like

:pray: Toch maar even geprobeerd @Mark020
Ik zie staan mohawk watch co, swiss.
En een service datum in '99 Dat zou kunnen kloppen.
Grappig ook dat er ‘geen garantie’ bij staat :joy:

Oud uurwerkje, maar of het ooit met “tiffany” te maken heeft gehad is de vraag. Wel een leuk oud dames horloge (geweest)

1 like

Dank je, zou het de moeite nog lonen om dit op te knappen?
Staat van het uurwerk lijkt me niet geweldig.

No way echt Tiffany

1 like

Thanks, helder verhaal :+1:t2:

Als het voor de verkoop zou zijn dan zeker niet.

1 like

Gelukkig kan je er nog om lachen :smile::+1:

1 like

Wil je die ‘onderlegger’ niet aan mij verkopen? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Er zijn horloges van Omega, Rolex, Jaeger LeCoultre en andere merken die door Tiffany verkocht zijn en waar naast het eigenlijke merk ook de naam Tiffany op staat. Dat zie je ook met Bucherer, Gübelin en andere grote zaken.
En er zijn horloges die voor Tiffany gemaakt zijn en waar alleen Tiffany & Co op staat.

Of dit exemplaar ooit voor Tiffany’s is gemaakt kan ik niet beoordelen. Ik zou ze een mailtje sturen.

2 likes

Dat groene harige ding? Dat wordt wel een dingetje, heb ik van vrouwlief gehad…

1 like

O nee! Ik stook niet graag in een goed huwelijk :hugs:

1 like