Tijd voor een nieuwe Rolex

Wat vinden jullie? Inmiddels ben ik trotse eigenaar van een Sub no date, een Explorer II en een DateJust jubilee. Ik denk aan een volgende aanschaf te weten de Yacht Master 42mm white gold, zie foto.

15 likes

Met zo’n collectie is een witgouden Yacht Master op rubber een mooie toevoeging. :star_struck:

Toevallig hoorde ik zaterdag toen ik bij S&C in R’dam was dat iemand een witgouden YM kwam ophalen die ze voor hem hadden klaargelegd.

1 like

Mooi horloge. Maar niet 20K + mooi. De manier waarop de rubberen band aansluit (of juist niet aansluit) op de kast vind ik een gemiste kans.

1 like

De wit gouden Daytona op rubber zou mijn voorkeur hebben. Ik gok kwa prijs ongeveer gelijk ook.

Prachtig horloge.

Maar voor mij 2 mm te groot.

Maar voor jou wellicht perfect :ok_hand:

:point_up_2:
Helmaal
Mee
Eens

116519LN

3 likes

:arrow_up:

Ken je pols niet, maar betere maat voor de meesten en zelf heb ik bij YM met zwarte bezel altijd beetje “modehorloge”-gevoel. Maar is ntrlk totaal subjectief.

Gewoon doen. Is anders als de rest.
Mits je polsen geen maatje 15 zijn.

2 likes

Vind 'm voor jouw pols wel erg groot!

@PassieV ik vind dit een heel gaaf horloge, en een mooie aanvulling op je collectie. Zou zelf voor rose gaan maar die afweging zul je waarschijnlijk al lang gemaakt hebben :slight_smile:

Wrist shots vertekenen altijd. Een foto in de spiegel zou meer zeggen.

@PassieV Fantastische Yacht-Master! Ik zeg doen! :blush:

2 likes

Weer een horloge waarbij de kast te groot is voor het uurwerk.

Kijk waar het datumvenster staat, gevoelsmatig halverwege de wijzerplaat!

Wat ze bij auto’s een “cut and shut” zouden noemen… even snel snel wat in elkaar flansen wat niet echt voldoet maar wel vraag naar is.

En dat terwijl de Yachtmaster in 40mm supermooi is, de elegante klassieke kast, mooie keuze in wijzerplaten!

Maar goed als jij het leuk vind 20k stuk te slaan op een horloge met een te grote kast voor het uurwerk, dan ben je de doelgroep!

1 like

Ik heb deze nog niet kunnen passen, maar denk dat ik voor de roségouden 40mm zou gaan. Die vind ik schitterend.

Los van dat ik niets met witgoud heb, is het een mooie klok. Ik zou ook voor de everose versie gaan. Los daarvan vind ik de prijs (veel) te hoog.

Doen ! Prijs wel aso maarja neem aan dat dat niet echt rol speelt

Trouwens de OG yachtmaster is natuurlijk wel een veeel betere invest gezien deze kwa prijs echt nog achter loopt

Ik zou zelf de collectie dan uitbreiden met een daytona

Los van “invest”, de YM met rubber band is veel moderner en in mijn ogen mooier.

Ik gooi mijn standaard 114060 ook graag op rubber voor een soortgelijke look.

Deze YM vind ik wat chiquer cq beter houdbaar, maar als die witgouden ym op rubber werkelijk komt, moet je wel een zeer uitgebreide NA topic maken.

1 like

Een van mijn grails, prachtig! :star_struck:

Je hebt al een schitterende collectie! Als het aan mij ligt next stop Rolex Daytona! Zou deze boven een Yachtmaster verkiezen! Succes :+1:

2 likes