Tijdstip verspringen datum

Goedemorgen allen,

Gisteravond viel mij eigenlijk pas voor het eerst op dat mijn 116234 pas om 00:03 van datum verspringt. Nu snap ik dat een mechanisch horloge niet exact om 00:00 zal verspringen, maar ik ben wel benieuwd wat de (acceptabele) marge is en of er HF’ers zijn die weleens hebben laten finetunen door een horlogemaker…

1 like

Lijkt mij toch wel vreemd, mijn 116234 verspringt precies echt op 00:00u.

Mijn rolexen met datum verspringen altijd exact om middernacht. Nou wellicht een minuutje verschil ofzo.

1 like

Dit hoort niet bij een rolex

Onzin
Meeste springen niet exact om 00:00 uur
De mijne ook niet

4 likes

Ik slaap om 00:00

8 likes

Ok… dit klinkt alsof ik afspraak moet maken met de AD…

1 like

:point_down:

:joy::joy: weer gezopen ?

1 like

Moet je zelf weten maar schiet je niks mee op, mijn nieuwe DD zat er 4mun langs. Datejust 3min

Nu is mijn DD net terug van een service, nu 1 min

Zonde van je tijd. Is ruim binnen de marge. Mijn klokken variëren van - 2 tot 6 minuten voor/na 12.

Bedenk daarbij dat het laten repareren van een horloge risico’s met zich meebrengt van andere problemen.

Stoor je je er überhaupt aan?

Zal wel aan mij liggen, maar hij verspringt toch :slight_smile:

1 like

Inderdaad

Zit altijd een marge op, geluk als ie exact op 00:00 verspringt. Net als het kroontje op de kroon mooi recht staat. Of de rrr ring exact recht staat.

2 likes

2:28m na 00:00 bij mijn GMT, prima toch.
Meestal wel een minuut of 2-3 te vroeg of te laat. Pas een keer een Datejust 16014 gehad welke exact 10 seconden na 00:00u oversprong.

Deepsea: 1 minuut na 12
Ik heb een hele minuut gedacht dat ik in Groundhog Day zat :sunglasses:

4 likes

Deze oudere jongere (16233) verspringt exact om 00.00 uur :ok_hand:t2:

2 likes

Nee hoor, ik stoor me er niet aan. Ik wil alleen dat het uurwerk doet wat het moet doen. Ik begrijp nu dat 3 minuten afwijking acceptabel is.
Verbaasd me overigens dat er best veel reacties zijn van mensen waar ie exact om 00:00 verspringt. Al is dat (#paktzijnstatistiekboekenvanzolder) met een normaalverdeling misschien wel weer te verwachten…

Nee, want dan zouden er ook voor 00.00 verspringen, en dan is de Rolex wereld helemaal te klein, want HET IS NOG GEEN MORGEN!

Ik vind dit soort topics altijd heerlijk om te lezen. Altijd is er wel weer een Rolex eigenaar met een ienieminie first-world problem dat elke quartz van 15 euro beter doet. En dan komen er 200 reacties van mensen die af en toe doen voorkomen alsof zijn hele Rolex naar de kloten is. En er zitten een paar zinnige bij van mensen die zeggen dat het allemaal niet uitmaakt.

Ik zou zeggen, als je je datum op 00.00 versprongen wilt hebben, dan koop je deze casio voor 15 euro, en verkoop je je 116234 aan mij. Ik bied 1.000 euro voor je 116234, want een datum die pas om 00.03 verspringt, dat geeft aan dat het horloge aan een grote onderhoudsbeurt toe is, en dan zal er verder ook nog wel het nodige achter weg komen.

:scream:

5 likes

Volgens mij is 3 minuten na 12 gewoon netjes hoor.
Toen ik mijn Sub (date :wink: ) nieuw had heb ik het ook wel eens bekeken. Die versprong pas 8 over 00:00 ofzo, en dan heb je een gloednieuw horloge… Sliep er niet minder van. :+1:

Poah. Wat een lang antwoord op de vraag wat een acceptabele marge is!

Sterker nog, je sliep langer :joy::joy::joy: