Tissot only (Deel 1)

Tja, ik had een Powermatic 80 gepast, mooi maar boven mijn budget en dan een PRX overwogen en eventljes laten bezinken en toen zag ik op de lokale eBay een jaren '80 Seastar met geen bieders en nou heb ik voor 56euro een jaren 80 Seastar Quartz met 2030 movement, met onderhoudje, nieuw glaasje, nieuwe rubbren dichtingsring en nieuwe batterij, leuk om erbij te hebben …
Ziet er exact hetzelfde uit als deze foto van het web

11 likes

Alvast nog even een fotootje dan :wink:

10 likes

Mooi !
Ik zou sowieso deze originele verkiezen boven de huidige PRX. Alleen moet je wat geluk hebben om er zo eentje in goede conditie te vinden.

Tja, puur toeval dat ik 'm op eBay zag, daar ga ik nou niet zo vaak kijken tenzij voor mijn honger naar vintage gitaren wat te voeden, en daar stond die Tissot, met nog een half uurtje te gaan, gewoon impulsief een bod gedaan en niet meer op gelet … horloge zat 2 dagen later al in de bus en was even wennen toen ik de tijd wou instellen, dacht eerst dat het een miskoop was, maar was toch OK, theb het toch even moeten uitzoeken hoe je de tijd moet instellen op de Seastar

Seastar time setting

3 likes

Ja er zijn al een hoop van die dingen in de rommelbak beland omdat men dacht dat ze kapot waren. Wie die methode ooit bedacht heeft… :sweat_smile:

Leuke aanwinst; veel plezier ermee :+1:
Is trouwens denk ik eind jaren 70, nog geen jaren 80; maar dat zou je aan het serienummer op het uurwerk moeten kunnen zien.

1 like

Ik kan geen serienr; vinden, op de caseback staat enkel “stainless steel”, “water resistant” en “quartz 803” op de clasp staat enkel “stainless steel”.

hmmmm, misschie is de caseback niet origineel ?

1 like

Volgens mij kijk je alleen op de kast deksel?

1 like

Serienummer staat op een rond stickertje op het uurwerk zelf, samen met het kalibernummer, maar dat is erg klein dus ik weet niet of je dat je zonder loep lezen kunt.

Op de binnenkant van de caseback staat normaal het referentienummer, maar 803 vind ik een raar nummer. Ik zou iets met 5 cijfers verwachten en beginnend met een 4. Dus sluit inderdaad niet uit dat het geen originele caseback is. :thinking:

1 like

11 likes

10 likes

De blauwe Gentleman met crosshair is standaard op leren band toch?

5 likes

Ja, inderdaad, maar op staal vind ik mooier in dit geval :wink:

2 likes

Ik heb intussen in de doos trouwens wat plaats gemaakt :smiley:

11 likes

Een doos moet zo vol mogelijk!
:crazy_face:

1 like

Mee eens :grinning:.
Probleem is dat de doos te klein werd met het oog op wat er deze week weer zit aan te komen… :partying_face:. Ik vind die Gentleman zo’n leuk ding !!!

1 like

Een lucky shot

afbeelding

6 likes

No comment :wink:

1 like

Hallo zeg, dat is een knapperd Wil.

1 like

Echt wel. Maar mijn gok is dat dit bij @Paul-V een plekje gaat vullen in zijn doos-met-ruimte :rofl:

1 like

Er moeten toch nog wel meer gokjes gewaagd worden, niet ? Pas woensdag wordt er iets bekendgemaakt :grinning:

2 likes