Tissot only (Deel 1)

Ook hier deze eens showen, ik ben er compleet ondersteboven van en dat voor relatief weinig geld. Echt een plezier om dagelijks (!) te dragen.

10 likes

Vond zowaar een passende “spade” urenwijzer in de voorraad, dus het is weer een driewijzer :grin:

8 likes

Soms staan de sterren gunstig en gebeurt dit soort dingen! :grin:

Nice! Is dit de 35mm?

2 likes

Inderdaad. Een passende wijzer vinden voor een vintage horloge is meestal een hele uitdaging, maar soms heb je geluk :blush:

1 like

Jazeker

1 like

De nieuwe PRS516 chrono vind ik nou niet echt geweldig. En wat een prijs :star_struck:

2 likes

Nee dat vind ik ook geen sterk ontwerp. Ik snap de stap naar het sunburst blauw, maar de overmaat aan druk printwerk en verschillende fonts op de wijzerplaat en bezel maken het een erg rommelig geheel :thinking:
Verder hadden zo ook best wel iets moeite kunnen doen om die kast wat minder kollosaal te laten lijken met een facetje ofzo.

1 like

8 likes

mooi !

1 like

Wanneer gaan ze nou zoiets maken, in 39mm?!

Moet toch kunnen? De PRX kan in 35mm… Kom op Tissot! :grin:

7 likes

Dank je, ook blij met deze aanwinst. Grappig detail is dat dit mijn oudste horloge is met arabische cijfers. Al m’n oudere zakhorloges hebben Romeinse cijfers, alle nieuwere Arabische cijfers (op 1 na). Blijkbaar veranderde rond 1900 de mode wat dat betreft :sunglasses:

Mijn ‘vakantie-Tissot’:

Twijfel of ik ‘em in de collectie houd, dial is mooi maar die dunne bezel…. Twijfel. Misschien met een bruin lederen band? Wat denken jullie?

5 likes

Maar dat zag je toch al voordat je 'm kocht? Waarom heb je 'm dan toch gekocht? Tja, mijn persoonlijke mening? Niet de mooiste Tissot die ik ooit gezien heb. Maar lelijk vind ik 'm ook niet. Beetje doorsnee. Maar prima modelletje om onderweg, tijdens de ‘horlogereis’ een keer te hebben. :grin:

Dat deze Tissot op geen enkele manier goed in verhouding is en daarmee niet mijn smaak. Het geeft 'm daardoor wel een eigen smoel.

De oude PR-516 loopt prima… :+1:

10 likes

Het origineel is 41-42 mm, en om een re-issue nou kleiner te maken dan het origineel :wink::wink:

Echt waar? Nou ja, Tissot kennende maken ze er dan wel 45-46mm van, als er ooit een reissue komt.:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Daar ben ik ook bang voor :grimacing::grin:

Ik vind dit best mooi. 42mm.

11 likes


Lederen bandje vervangen voor de zomer.

10 likes