Tissot only (Deel 1)

6 likes

Nog maar eens een oudje uit de projectenbak. Zilveren zakhorloge uit omstreeks 1867. Loopt niet omdat het uurwerk erg vuil is.

Leuk om onder de microscoop al het handwerk te zin. De opschriften en makeringen op de wijzerplaat zijn allemaal met de hand aangebracht voordat deze afgebakken werd:



Net als dit mooie handsnijwerk:

Nu nog een keer tijd maken voor een servicebeurtje :innocent:

15 likes

6 likes

15 likes

Ander bandje sinds gisteren.
Had ik al gezegd dat ok PRC200 leuk vind ? :slight_smile:

10 likes

Knap ! :+1:

1 like

Dank je. Moet toch echt eens tijd zien te vinden om weer eens een projectje aan te pakken. Dat oudje moet er weer lekker op los tikken :blush:

Ik heb deze sinds kort, bevalt me beter dan ik verwacht had!

13 likes

Oei oei, ik zou graag jullie advies willen. De kroon van mijn PR516GL Heritage is afgebroken…
Nu kan het horloge ook wel een beurt gebruiken maar ik weet niet goed wat te doen. Langs een goede horlogemaker gaan, of opsturen naar Tissot. In dat laatste geval ben ik wel wat huiverig, bang dat het horloge onderweg ‘kwijtraakt’.
Wat denken jullie, kan ik het met een gerust hart opsturen aan Tissot? Zitten daar nog na- of voordelen aan tov een horlogemaker?

Alle raad is bijzonder welkom!
Bedankt en groet, Jelle.

16 likes

Weer een (voor mij nieuw) pareltje zeg! :star_struck: :heart_eyes:
Heel erg tof deze :+1:

1 like

Kwijt raken is altijd een risico bij versturen. Ik heb ooit een T-Touch laten opsturen naar Tissot. Heb hem toen wel via een dealer laten versturen. Die gebruiken vaak mikropakket dacht ik en dat is wel een van de betrouwbaarste verzendmethodes.
Voordeel in mij geval was dat ik het horloge als nieuw terugkreeg. Hele kast en band opnieuw gebrusht alsof hij zo van de band kwam rollen.

Alternatief is dat je het horloge naar een Swatch group gecertificeerde horlogemaker hier in Nederland brengt. Die hebben ook toegang tot alle onderdelen, en in jouw geval zul je een vervangende kroon nodig hebben. Een universele horlogemaker kan daar waarschijnlijk niet aan komen.

Hier op het forum zitten ook Swatch group gecertificeerde horlogemakers, bijvoorbeeld @Floris155 en @Jero1 en wellicht nog een aantal.

4 likes

Te snel foto’s gemaakt bij de AD dus niet heel goed gelukt, maar leuk horloge, maar wel wat bonkig. Ik zoek iets goudkleurigs maar wel stoers…

Denk nog even verder zoeken, maar benieuwd naar jullie mening :slight_smile:

6 likes

14 likes

Vind ik best ok.
Mooi in elk geval hoe het datumveld de kleur van de wijzerplaat heeft ipv wit…

2 likes

Mijn sinn heb ik op laten halen op mijn kosten. Wellicht ook mogelijk na contact met Tissot? Of natuurlijk via de AD laten opsturen

1 like

Nou, dan zit je bij Tissot goed, natuurlijk! Stoer model en ook nog 'ns in twee maten. Dus voor iedere pols!

11 likes

Nog maar eens eentje uit de projectenbak; 36,5 mm Antimagnetique uit 1942. Loopt wel maar heeft aandacht nodig :sunglasses:

Cijfers hebben grappige details zoals de afgeplatte 8 en de dichte 2

11 likes

12 likes

12 likes