Tissot only (Deel 1)

Een klassieker wat mij betreft.

Zo te zien wel:

https://www.horlogeforum.nl/t/tissot-only/83014/227

Love Tissot :joy:

4 likes

Inderdaad thanx :+1: blauwe wijzerplaat (een van de pluspunten van dit horloge) komt niet helemaal goed over op de foto. Benieuwd naar de ervaringen van @OmeKees

1 like

Inderdaad, ik dacht eerst even dat het een zwarte was. :sweat_smile:

Ik ben heel blij met de nieuwe Seastar. Prachtige blauwe gloed in de dial, goed afleesbare klok en draagt bovendien erg prettig. Meer dan uitstekende prijs voor een mooi horloge en dito automaat. Aan rader :+1:

Heritage Visodate op milanais, schitterend en comfortabel.

7 likes

Met wit blijf je fit!

Inmiddels alweer een jaar of 2 in blij bezit. De blauwe dial heb ik nog niet in levende lijve mogen aanschouwen en was destijds dus ook geen keuze optie. Het is qua horloge natuurlijk behoorlijk aan de dressie kant en daarom oogt wit wel rustiger en is wellicht wat neutraler bij de kleding.

3 likes

Mooiiiiiii!!!

Voor de geïnteresseerde.

(beter lukt niet, ik pluk hem ook ergens vandaan)

5 likes

Een veel ‘mooier’ Tissot trio ga je niet snel tegenkomen denk ik…

vlnr:
Ref. 45502 (lobster)
Ref. 45500
Ref. 45501

Alle drie op originele stalen band.

(google foto)

14 likes

Oef, heel fraai setje. :ok_hand:

:star_struck:

Mijn eerste ‘echte’ horloge is deze Tissot. Hiervoor had ik eigenlijk alleen maar mode horloges, en zat eigenlijk te wachten tot ik een smartwatch nuttig zou vinden. Dat gebeurde maar niet, dus besloot ik om op zoek te gaan naar een mooie mechanische klok. Dat is deze dus geworden, nog steeds het pronkstuk van m’n verzameling. Al heb ik ondertussen wel m’n zinnen gezet op een speedy…

4 likes

Mooi horloge! Mijn eerste was ook een Tissot en draag hem nog met veel plezier!

Nee joh, weet je hoeveel Tissots je van dat geld kan kopen?:stuck_out_tongue:

2 likes

Ja, dat sommetje kan ik wel maken, maar als de aanschaf van een nieuw horloge grotendeels een rationele beslissing was, kwam ik hier niet :wink:

1 like

Mooi verhaal. Zelf ook ‘echt’ begonnen met Tissot en als laatste horde in 2018 de Speedy Pro aangeschaft. Heb niettemin nog steeds twee Tissots in de verzameling, waarvan met name de PR516GL nog flink wat polstijd krijgt. Schitterend merk Tissot, simpelweg top qua value for money!

Ja een Tissot Heritage Petite SecondeT119.405.16.037.01, een Tissot T-Complication Mechanical COSC T070.406.16.057.00 en een Tissot Chemin Des Tourelles Squelette Mechanical T099.405.16.418.00 en dan heb je ongeveer de prijs van Omega Speedmaster Moonwatch Professional Chronograph 42 mm 311.33.42.30.01.001 steel on leather strap hoewel de 311.30.42.30.01.006 steel on steel sandwich wel mijn favoriet is maar die is nog een stukje duurder :wink:

3 likes

Een vintage 33.3 kun je ook kopen voor de prijs van een Speedy pro. En als je een beetje mazzel hebt nog wel twee ook. :sunglasses:

(Moet je alleen geen zwarte dial willen; die willen nog wel eens duur uitvallen). :grimacing:

6 likes

Een kind kan de was doen :sunglasses:

3 likes