Tissot only (Deel 1)


Één van mijn fijnst dragende horloges

4 likes

7 likes

Dag 5: de Tissot Navigator Chronograph uit 1972

De referentie 40532 met handopwinding uurwerk Valjoux 7734 en een diameter van 41mm

Een op en top sportieve toolwatch van Tissot die zowel op stalen band als op vintage leren band te dragen zijn.

De Navigator serie van Tissot was simpelweg op te delen in een tweetal groepen, de door Valjoux aangedreven modellen en die door Lemania.

Lees alles over deze modellen op https://www.arteepee.nl/tissot/tissot-navigator

20 likes

Dag 6: Tissot PR 516 Electronic uit 1970

Voorzien van het Tissot Calibre 430 (ESA 9150) met 13 jewels een van de vroege elektronische Tissot’s.

17 likes

Fraai :ok_hand:
Super nette staat ook :+1:

1 like

Hoe bewaar jij dit soort horloges eigenlijk? Met of zonder batterij?

Ik heb nog ergens een Tissonic liggen, maar omdat ik als de dood ben voor lekkende batterijen zit daar dus geen batterij in. En draag ik hem dus nooit. :thinking:

1 like

Zonder battery. Gevaar op lekken is te groot. En dragen komt er dan inderdaad niet van :stuck_out_tongue_winking_eye:.

2 likes

Precies de reden dat ik geen fan ben van vintage quartz. Ligt alleen maar te liggen. :sweat_smile:

1 like

Het gros van mijn vintage horloges blijft liggen :joy:. Dat is geen excuus.

2 likes

I know, geen goed excuus, mijn zakhorloges liggen ook alleen maar te liggen. :sweat_smile::blush:
Maar in principe zou ik die gewoon kunnen opwinden en dragen. :sunglasses::roll_eyes:

1 like

Ben nog steeds niet uitgekeken op de Gentleman, de verschillende kleuren van de (blauwe) wijzerplaat verrassen me nog elke dag:

20 likes

Ik heb op het punt gestaan om de trekker over te halen vwb. dit model maar er was een klein stemmetje in mijn achterhoofd dat zei: “je gaat spijt krijgen van de 21mm lug-breedte”.
Toen maar even pas op de plaats gedaan.

Edit: schoenendoos vol met 20mm-bandjes

Voor mij geen probleem omdat ik horloges enkel op staal draag, vind lederen banden niet zo prettig en mooi :grinning:

1 like

Nou daar zou ik 'm niet op laten schieten. Leren bandje op 21 mm is zo gevonden/ danwel gemaakt.

En als je teveel 20 mm bandjes hebt dan haal je daar toch gewoon de kam door??

1 like

Ja en nee.
Ik heb me een jaar of 2 geleden tot doel gesteld te standaardiseren op lug 20mm, drilled lugs en driehanders met minimaal datum als complicatie.

Kwestie van sterk zijn :wink:

Nee, joh. Dat is pure horror :scream: :wink:

2 likes

Dag 7: de Tissot Navigator ref 45.501

Dit keer de Lemania versie van deze onder verzamelaars populaire Navigator serie.

Met twee asynchrone subdials een zeer herkenbare Tissot met panda (of reverse panda) dial. Voorzien van Lemania 1341 uurwerk.

19 likes

Vandaag de tissot weer is, bijzonder fijn en mooi horloge wat ook nog is prettig draagt.

10 likes

Dag 8: Tissot PR 516 Quartz uit 1978

Met ref 40.738 een duo tone flashy Quartz Tissot voorzien van Calibre 2031.

11 likes

Met deze klok begon het zo’n 16 jaar geleden. Draag hem niet meer, maar heb er veel mooie herinneringen aan. Zal altijd in mijn collectie blijven.

7 likes