Tissot only (Deel 1)

Stijvol, fiets je ook?

1 like

Nee, vond hem gewoon leuk :blush:
Uiteraard stap ik wel eens op een fiets, maar dat is dan een elektrische fiets :sweat_smile:

2 likes

Dank voor de suggestie maar ik houd het voorlopig bij af en toe een post :slight_smile:

3 likes

Anders ga ik nog weer een poosje verder als niemand daar bezwaar tegen heeft; maar dan met de collectie van m’n vrouw :sunglasses:
Zo noem ik het tenminste maar; in werkelijkheid zijn het allemaal horloges die ik zelf gekocht heb, maar omdat het dameshorloges zijn zelf niet draag. Mijn vrouw draagt namelijk zelden horloges. :sweat_smile:

Ik plaats ze maar even zonder pols om niet elke dag mijn vrouw erbij te moeten sleuren. :sweat_smile:

Dag 1: Tissot Z173 Heritage Quartz ergens uit de jaren 2000. Is overigens wel het favoriete horloge van m’n vrouw. Als ze een keer een horloge draagt pakt ze graag deze.

16 likes

Zeer stijlvol. Mag ik vragen wat de afmetingen (ongeveer) zijn? :slight_smile:

1 like

Dit vind ik een hele geslaagde re-issue :+1:
Alle details kloppen met het origineel

1 like

Jazeker, heb het ding hier toch liggen; meet het gelijk even op :sunglasses:

Breedte van de kast: 22,5 mm
Hoogte van de kast (zonder lugs) 30,3 mm
Lug-to-lug: 36 mm

Als je een niet al te grote pols hebt ook wel voor een man draagbaar; ik heb hem zelf ook wel eens een keer omgehad. (16 cm pols)

1 like

Eens; hebben ze heel goed gedaan. Denk dat er daardoor toch meestal nog aardig wat geld geboden wordt voor deze dingen. :thinking:

1 like

Bedankt! Kan inderdaad prima! Juist mooi af en toe een kleiner formaatje om de pols :slight_smile:

1 like

Klopt; ik heb zelf ook nog een oud Tissot “tankje” dat nog een fractie kleiner is en die draag ik ook altijd met plezier:

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/a/e/3/ae3bb7b3decb8992de37ba006db4f78c16ecab29.JPG

6 likes

Dag 2, ook ergens jaren 2000 denk ik, een L950K.
Iets minder interessant voor de mannenpols. Heb tenminste nooit overwogen om deze eens een dagje te dragen. :sweat_smile:

Is trouwens ook een heel karwei om dit ding om te krijgen, net even geprobeerd. Mijn vrouw en ik hebben dezelfde polsmaat dus het zou moeten passen, maar zie je hand er maar eens door te krijgen, die sluiting gaat maar een klein stukje open. :sweat_smile:

7 likes

Leuk @wbcoupe! Weer een goede reden om elke dag op het forum te kijken!

1 like

Het zal wel iets minder lang gaan duren dan de vorige keer :sweat_smile:
Heb ze nog niet exact geteld, maar een anderhalve week moet nog wel lukken volgens mij. :sunglasses:

1 like

Wel leuk om te zien hoe ze de T vaak in het ontwerp integreren

2 likes

Inderdaad, vaak achteraan de secondewijzer, maar hier in de band :sunglasses:

3 likes

Dag 3: Nog een keer dezelfde periode voordat we richting vintage gaan, een L830. Origineel horen hier vrij extravagante banden bij, moet ik eigenlijk nog een keer op de kop zien te tikken.

8 likes

Lekker hoor :sunglasses:

In 40mm zou die helemaal perfect zijn geweest

3 likes

En weer die T :+1:

2 likes

Verdraaid, je hebt gelijk. Ik had nog zitten kijken en ik zag hem niet. :sweat_smile::sweat_smile:

2 likes

Dag 4; even een flinke sprong naar 1975. High-beat PR516GL, zeg maar de damesversie van de PR526GL, met gefacetteerde kast, high beat (28.800) ETA 2671 aan boord en band met vlakke schakels.

Je komt dit horloge overigens ook tegen met PR526GL op de wijzerplaat, geen idee waarom sommige 516 en andere 526 heten. Mogelijk zijn ze daar op een gegeven moment mee begonnen of was het in sommige landen anders.:thinking:

Moet er nog wel een keer mee aan de gang. Iemand heeft ooit gedacht dat het wel een goed idee was om er een ander glas in te zetten, maar dat past slecht en blijft dus niet zo best zitten :smirk:

12 likes