Tissot only (Deel 1)

De stijl van Tissot ligt me inderdaad wel, ik vind dat ze veel mooie modellen hebben, ik ben nog lang niet uitverzameld. :innocent::sweat_smile:

3 likes

Prachtige horloges, vooral die PR516 modellen. Ik snap dat je ze niet meer wegdoet. Dat dat dan een verslaving heet is maakt toch niks uit.

3 likes

Ik maak me er ook niet echt druk om, ik moet er alleen een beetje op letten dat de maandelijkse uitgaven aan de hobby niet de spuigaten uitlopen, dus af en toe even de rem erop… :sweat_smile:
Een groot gedeelte van deze horloges heb ik overigens niet lopend aangeschaft en omdat ik intussen vrij veel zelf kan is hier minder geld in gaan zitten dan het lijkt.

2 likes

Erg mooie collectie @wbcoupe, ik ben vaak ook erg gecharmeerd van de Tissot horloges, ben nu nog aan het bezinnen voor een mooie nieuwe. De huidige PRS516 vind ik erg mooi, maar de oude PR 516 vintage ook… de weg naar de keuze is natuurlijk nog altijd een van de leukste dingen aan deze ’ hobby’

3 likes

Ik kan dan weer niet kiezen dus ga ik voor allebei; vind de huidige PRS516 ook fraai, ben er alleen nog niet uit welke. En ik vind dat ik nog een poosje sparen moet. :sweat_smile:

2 likes

OEF! De sluimerende Tissotliefde wordt hierdoor wel helemaal aangewakkerd! :smile:

3 likes

Hier de Stylist jaren '60 waarover ik het had.:blush:

8 likes

Mooi opgelegd logo. :+1:

1 like

Net toch nog maar even naar boven gerend en deze uit de horlogekist gehaald! Zo’n forum kan best aanstekelijk werken!:grin::wink:

11 likes

Prachtig!

Vindt het jammer dat ik 20+ cm polsen heb. Meeste vintage Tissots die ik mooi vindt zitten rond de 34-35 mm en dat is gewoon klein voor mij.

2 likes

Klopt, de PRS516 (zwart/rood) vind ik ook supergaaf. Alleen jammer dat de automaat (chrono) zo’n groot formaat heeft :frowning:

1 like

Nog even een cross-post:

7c30d50ee9cc72f7fdd6181f59c93d0f83fff24c_1_333x500

10 likes

Inderdaad, die zou minstens een mm of 3 kleiner moeten zijn. Al sinds ik deze voor het eerst zag staat hij bovenaan mijn verlanglijstje, maar voor mijn 16 cm polsen is hij eigenlijk veel te groot. :slightly_frowning_face:

4 likes

Ik begrijp wat jij bedoelt Jaco. :slight_smile:Ik heb 20,5 polsomtrek. Vroeger wisten we niet beter en droegen we gewoon die kleine horloges aan onze brede pols. Ik doe dat nog steeds en vind het zelfs mooi. :wink:
Nu is groter in de mode en heb je een keuze… Ik heb ook een Tudor BB en die is voor mijn pols zeker niet te groot… Toch vind ik hem iets te groot… Hangt allemaal van je persoonlijke perspectief af.:blush:

3 likes

Yeah!

2 likes

Navigator lijkt me nog wel eens leuk…

Inderdaad. Overigens was ik wel iets tekort door de bocht, want ik moet zeggen dat onder een pak of jasje het een stuk beter toont. Gezien de informele organisatie waar ik werk wordt het jasje-dasje wel steeds minder. :wink:

Maar als ik korte mouwen draag is het wel erg iel. :cry:

Ik denk dat ik toch voorzichtig weer eens op vintage Tissot pad ga…

2 likes

Oei wat mooi, dat is er het model waar ik al een tijdje over twijfel, ben bang dat ie te groot is voor mijn pols

Een Seastar T.12 zoeken, die zijn 42 mm:

Al weet ik niet of dit je smaak is natuurlijk. :grin:

10 likes