Tissot Seastar 1000 via marktplaats

Beste mensen,

Svp advies:

Ik wil een Tissot Seastar 1000 afnemen van en verkoper op marktplaats. Het gaat om een model uit 2004, waar vanzelfsprekend geen garantie meer op van toepassing is. De prijs is €275 en lijkt me meer dan scherp.

Bij het zoeken naar gebruikerservaringen mbt tot deze horloge, kwam ik op deze site terecht. Hier vond ik onderstaande thread: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,81893,81893#msg-81893
De foto’s van de verkoper op marktplaats zijn identiek. Bij mij gaat er dan een belletje rinkelen. Is dit dezelfde verkoper en zo ja, waarom verkoopt hij nu al een product die hij een maand geleden heeft aangeschaft?

Ben ik nu te paranoide of ben ik terecht op mijn hoede?

Ik hoor graag van jullie.

Gr. DB

Hallo DennesB,

Het is altijd goed om op je hoede te zijn.
Het komt bij horloge gekken wel vaker voor: je koopt een horloge en na een paar weken, maanden vind je het toch niet je dat!
Dan kan je twee dingen doen. Houden en het toch niet zo’n leuk horloge vinden of het verkopen en dan iets anders kopen.
In het geval van majary is dat laatste waarschijnlijk het geval.
Het horloge (als het tenminste hetzelfde is) staat ook op ons forum te koop.
http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,84954,84954#msg-84954
Als je de zoekfunctie gebruike kom je hem wel tegen.
Je kan majary ook even een PB sturen over het hoe en waarom.
Majary is al meer dan een jaar een actief forumlid, die geregeld post en reageert.

Bedankt voor je reactie!

Ik twijfel nog steeds hevig. Bij de juwelier ligt de horloge voor 475 euro. In eerste instantie ben ik geneigd te zeggen dat de prijs van 275 euro een zeer goede deal is. Hierop heb je echter geen garantie en is er altijd nog die 0,1% twijfel of de horloge wel authentiek is. Een rekensommetje is snel gemaakt. 2 jaar garantie voor 200 euro extra is omgerekend eigenlijk maar zo’n 8 a 9 euro per maand extra. Je betaalt dan denk ik wel vooral voor de gemoedsrust.

Wat adviseren jullie?

Alvast bedankt!

Niet zo moeilijk doen.
Het horloge is van een liefhebber en er zijn gewoon wel eens verkopen die je snel weer moet laten gaan om iets anders te kunnen financieren.
Ten eerste laat je de prijs dn al snel wat meer zakken dan normaal en bedenk dat er bij de aankoop misschien ook nog wel wat korting bedongen is.

Overigens heeft hij hem waarschijnlijk ook niet uit eerste hand, omdat het een aankoop betreft uit 2008 en de garantie van 2004 is.
Hij heeft dan dus inderdaad niet het volle pond betaald.

Hey hey CMEjewellery,

Thanks voor je reactie, maar dat was eigenlijk niet de vraag. Ik was meer benieuwd of jullie me kunnen adviseren in de uitgave: 275 euro voor een 3e of misschien wel 4ehands of 475 euro voor een nieuwe incl. garantie. Daar kom ik nog steeds niet uit.

Alvast bedankt!

He Dennsb,

Stuur majary even een persoonlijk berichtje voor overleg, dat kan nooit kwaad. Het kan zijn dat de garantie al verlopen is, maar dan heb je volgens mij nog steeds een dijk van een horloge. En wel voor 200 Euro minder. Maar als je twijfelt, dan geldt: bij twijfel niet inhalen!
Niet erg hoor. Ik denk dat er forumleden zat zijn die ook liever een nieuw horloge kopen. Anderen (waaronder ikzelf) hebben daar minder moeite mee. Ieder zijn meug, zullen we maar zeggen.

Hij is nieuw niet meer te krijgen, is uit de collectie. Heb een hele poos geleden de mijne met moeite verkocht voor 275 euro via Marktplaats.