Tissot seastar quartz (2030 uurwerk)

Te koop, deze leuke vintage tissot seastar quartz mag het honk verlaten. Ze komt uit eind jaren 70.

Deze seastar wordt aangedreven door het tissot 2030 uurwerk, een bijzonder Tissot uurwerk.
De 2030 was een van de eerste (wellicht zelfs het eerste) inhouse quartz uurwerken van Tissot.
Daarom hebben ze er meerdere snufjes in verwerkt die toen wellicht slim leken. Maar eigenlijk gewoon uitzonderlijk zijn.
Door de kroon uit te trekken kan de urenwijzer verzet worden, evenals de datum.
Om de minuten te verzetten, moet eerst de kroon 5 sec ingedrukt worden. Na los te hebben gelaten, weer indrukken en dan gaat de minuten wijzer sneller lopen en kan ze op tijd gezet worden.
Is dit super handig? Nee, maar wel een grappige feature, en daardoor een leuk horloge.

Ze loopt goed, maar de batterij is niet vers. Hoe lang deze nog zal lopen weet ik niet. Vervangen is een eitje.

In mijn bezit gekomen in 2020
Het betreft het horloge, zonder bijbehoren.
Het horloge verkeert in goede conditie, de kast heeft wat tekenen natuurlijk, het is een vintage.

Diameter: 36 bij 40 mm
Originele kroon, de stalen band is niet van Tissot maar staat goed en heeft genoeg ruimte voor een brede pols van meer dan 18mm.
Soort uurwerk en kaliber: tissot 2030 quartz

Vraagprijs is 110 euro exclusief verzenden.
Je bent vrij om op te komen kijken met inachtneming van de 1,5 meter.
Interesse is geen verplichting tot koop natuurlijk wel een excuus voor een mooi bakkie espresso.

Maar hoe ziet ze er nu uit?
Zo:

Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

9 likes

En up voor deze zeester

26FLdmIp6wJr91JAI

Nog een up

8WJw9kAG3wonu