Tissot T12

Ik kom een T12 chrono tegen met het volgende probleem…

  • Start/stop pushers functioneren niet, als het horloge loopt, lopen alle submeters & chronometer.
    Uurwerk: lemania 873

(ik heb geen foto van het uurwerk van specifiek dat horloge)

Vraag: reparatiekosten indicatie?

Voorbeeldfoto’s:

2 likes

Vanaf 250 euro als het “maar” een service is. Misschien richting 500+ als er wat vervangen moet worden en zo.

1 like

Het absolute minimum voor een reguliere service van een chronograaf is 180 euro, dus dat ben je sowieso kwijt. Daarnaast moeten er dus hoogstwaarschijnlijk een aantal dingen gerepareerd worden, dus reken maar op 250+ euro.

1 like

Dank voor jullie reacties

Ik was voor mijn Lemania 1281 zo rond de 800 euro kwijt. Maar er moest nogal wat vervangen worden en 1 van de pushers was gewoon weg.

1 like

Dank voor de reacties, ik laat hem aan mij voorbij gaan en wacht geduldig op een goede/mooie versie van de T12.

Is er een forumlid die dit horloge in bezit heeft of heeft gehad? graag een PM :slight_smile:

Ik heb er lang geleden een gehad, maar snel weer verkocht want voor deze gold voor mij echt “het hebben van de zaak is het einde van het vermaak”. Op foto’s echt mooi, maar in het echt toch wel een erg gedateerd ontwerp.

1 like

Nog een vraagje, waar ik geen nieuw topic voor aanmaak.

Is de geïntegreerde Gay Freres band van de T12 in te korten door er schakels tussen uit te halen? of alleen door de sluiting te verzetten?

Nee, je moet het hebben van de sluiting, of creatief worden en de boel open buigen.
Mooie chrono, ik heb zelf twee ronde T12 modellen, een “gewone” en een 24hr GMT versie.

1 like