Tissot Vintage type en echtheid ✅

Goedemiddag,

Ik zou graag meer willen weten over dit vintage Tissot horloge. Wat is het type (volgens mij staat er 810-64 in de achterdeksel? Uit welk jaar komt het horloge? En welk uurwerk zit hierin?

En kan iemand zien op basis van de foto’s wat de staat is en of deze origineel oogt?

Ik weet dat het geen taxatie forum is, maar is er iemand die hier richtprijs kan noemen?

7 likes

Ik denk dat @wbcoupe misschien wel iets weet. Lemania uurwerk in ieder geval.

3 likes

Lemania 1277

Ziet er allemaal prima uit , deksel is klik deksel en heeft op rand kast weinig oxidatie en “pitting” en dat is een goed teken.

Waarde is wat de gek er voor geeft ben ik bang

3 likes

Volgens mij heb je hem net gekocht, dus daar heb je een idee van de waarde :wink:

https://www.catawiki.com/nl/l/100497068-tissot-chronograph-cal-lemania-1277-810-64-heren-1945

810 is het referentienummer van dit model; model heeft verder geen naam. Uurwerk is inderdaad een Lemania 1277.

Dateren is wat lastig met deze Tissots met Lemania uurwerk; je kunt niet de bekende Tissot lijsten gebruiken. Er is wel een globale grafiek met Lemania nummers maar erg nauwkeurig is die niet.

Nummer op het uurwerk is zo te zien 1580147, je komt dan op ongeveer 1964 uit.

7 likes

:smile:

Fraai horloge @BiancaB

3 likes

Oh ja, en hij is echt en origineel, niks mis mee. Is alleen een keer gepolijst dus hier en daar zijn de scherpe kanten er een beetje af, maar niet dramatisch.

3 likes