TK: 1940s Military Issued WWW Cyma Dirty Dozen

Te koop is deze prachtige dirty dozen. Cyma is 1 van de 12 merken die de military issued horloges mochten leveren voor de Britten in WO2. Als je het verhaal niet kent: zeker eens opzoeken!

De wijzers zijn vrij waarschijnlijk ooit gerelumed en vermoedelijk zelfs door de MOD zelf, zoals zoveel het geval was. Toen stak het allemaal zo nauw nog niet. Verder verkeert hij in opmerkelijk nette staat.

Het leuke aan de Cyma is dat deze een zeer draagbare 38mm diameter heeft. Ik kocht hem zelf een jaar geleden voor z’n legendarische geschiedenis maar ik grijp er nooit naar en ik vind het zonde om zoiets in de doos te laten liggen!

Wordt verkocht aan een zeer scherpe prijs gezien de staat!

Het verplichte (!) rijtje:
Te koop:

Merk en model: Cyma Dirty Dozen
Diameter: 38mm
Leeftijd: 1945
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): 12/2021
Factuur en/of certificaat: Watch only
Originele doos en/of eventuele accessoires: Watch only
Verzendkosten of afgehaald: Kan beide, horloge ligt in Ninove België
Conditie (krassen, werking etc): 8/10, topstaat
Soort uurwerk en kaliber: Manual Cal. 234
Vraagprijs: €1600
Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

27 likes

Bump & Prijs gaat naar de absolute bodemprijs: €1500.

Goedkoper gaat deze niet worden, heb al genoeg verlies geleden en deze is een pure legende :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Bump voor dit iconisch horloge

1 like

And another bump, old chaps!

5 likes

Je kan ook altijd voor $899 een “hommage” kopen voor dat echte “net niet” gevoel :stuck_out_tongue_winking_eye:

Had ik al gezegd dat dit echt een absurde prijs is voor een originele Dirty Dozen?