TK: Aero Fliegeruhr/B-Uhr 'Onion Crown' uit de jaren '30

Te koop een prachtige Aero Fliegeruhr/B-Uhr (piloten horloge) uit de jaren '30 met een zwarte wijzerplaat en radium wijzers en uurmarkeringen. Dit horloge ooit op een vlooienmarkt in Praag aangeschaft en door mijn toenmalige horlogemaker van een service laten voorzien in 2017.

Na WO1 werd Duitsland als verliezer van zijn legerrechten gestript en had geen officieel leger en of luchtmacht. In het interbellum tussen de WW1 en WW2 zijn er verschillende makers van uurwerken die zonder militaire markeringen horloges aan Duitse piloten hebben geleverd waaronder Zenith, Rellum, Omega, Helvetia, maar ook kleinere merken als deze Aero. Kortom een bijzonder stukje horloge geschiednis.

Merk en model: Aero Fliegeruhr/B-Uhr
Diameter: 37mm zonder de kroon
Leeftijd: jaren '30
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen: 2017
Verzendkosten of afgehaald: het horloge kan worden opgehaald worden in Utrecht of aangetekend worden verzonden.
Conditie (krassen, werking etc): het horloge is bijna 100 jaar oud en heeft gebruikssporen die passen bij het horloge zoals slijtage op de verchroomde kast, lume uit de wijzers en een beschadiging op de wijzerplaat door de metalen driehoek waarmee de vluchtijd werd gemeten.
Het uurwerk loopt naar behoren.
Soort uurwerk en kaliber: onbekend, jaren '30 caliber
Vraagprijs: 350,- EUR

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

IMG_9506

10 likes

Gereserveerd voor een forumlid

Verkocht, mag een slotje op!