TK: Casio G-Shock GMW-B5000TFC (mod)

Na veel twijfelen ga ik deze toch ook te koop zetten. Dit is wat mij betreft de mooiste stalen G-Shock die ik ooit heb gehad maar ik wil af van de grote horloge collectie en daarom moet deze er toch ook uit helaas. De GMW-B5000TFC porter is het 50th anniversary model dat Casio had uitgebracht toen het de stalen G-shock square modellen introduceerde. Het model is in limited opgave uitgebracht en is gebaseerd op het allereerste g-shock square model dat is uitgebracht. De GMW-B5000TFC porter staat nu voor tussen de 5000 en 12000 euro te koop.

Het model dat ik aanbied is niet geboren als het limited edition model maar als de zilveren GMW-B5000D. Deze heb ik vervolgens met de originele Casio G-shock onderdelen (band, bezel, gekleurd glaasje) gemod naar de GMW-B5000TFC. Ik had de zwarte knopjes en schroefjes in huis maar heb de knoppen en de schroefjes uiteindelijk bewust zilver gelaten omdat dat bij het allereerste square model ook zo was (waarom ze ze bij de GMW-B5000TFC porter zwart hebben gemaakt snap ik totaal niet). De caseback is ook nog dezelfde als die op het zilveren model zit. Voor de rest is het horloge precies hetzelfde als de modellen die direct uit de fabriek van Casio zijn gekomen. De band en bezel zijn echt super mooi. Het lijkt zwart maar in het echt is het een donker antraciet welke afhankelijk van het licht veranderd van zwart naar grijs en soms bruin of groen.

Al met al een super mooi en uniek horloge welke me aardig wat geld gekost heeft om hem zo te krijgen. Dit model zal je niet vaak tegenkomen. Het horloge is volledig krasloos. Het horloge wordt geleverd met de zilveren band en bezel. Hier heb ik echter wel wat mee geëxperimenteerd waardoor ze niet meer mooi zijn. Je zou ze nog kunnen (laten) zandstralen om een cool mat grijs effect te krijgen. Het overzetten van band en bezel is een en koud kunstje waardoor je twee horloges in 1 koopt.

• Merk en model: Casio G-Shock GMW-B5000TFC (mod)
  • Diameter: 43mm
  • Leeftijd: 29-11-2019
  • Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): jan 2021
  • Factuur en/of certificaat: alles aanwezig
  • Originele doos en/of eventuele accessoires: alles aanwezig
  • Verzendkosten of afgehaald: ophalen heeft de voorkeur. Verzenden alleen volledig verzekerd en verzendkosten voor koper.
  • Conditie (krassen, werking etc): zonder gebruikerssporen.
  • Soort uurwerk en kaliber: 3459
  • Vraagprijs: 950 euro

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere da

9 likes

Up

Up. Een goed bod mag ook. Eventueel sta ik ook open voor een ruildeal met een tissot prx powermatic 80 blauw.

1 like

Up! De ruildeal zou evt ook met een oris propilot big date blauw of grijs mogelijk zijn.

En bieden mag ook hè! Ik bijt niet.

up

Up. Prijs op 850.

Up

Up

Up. prijs: 799

1 like

up

up

up. prijs naar 750