TK: Dé Rolex Datejust - 16234 - 2004 - fluted bezel/ zilveren plaat

Na lang wikken en wegen toch maar eens het water testen voor deze messcherpe en zeer complete Rolex Datejust 16234. Naar mijn (bescheiden) mening is dit DE Datejust om te hebben: 36mm, jubilee, fluted bezel, zilveren plaat en ‘Roman numeral’ minute track. Dit exemplaar is nog vlijmscherp met alle contouren op zowel de kast als de sluiting. Hij verliest het nu te vaak van de Sub, en dat is natuurlijk zonde.

Het verplichte (!) rijtje:
Te koop en/of te ruil (doorhalen wat niet van toepassing is, ruilwaarde verplicht!):

Merk en model: Rolex Datejust 16234
Diameter: 36mm
Leeftijd: 2004 geproduceerd, 2005 verkocht (F-serie)
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): juni 2019
Factuur en/of certificaat: Zowel factuur als certificaat en service bewijs
Originele doos en/of eventuele accessoires: Originele doos, papieren, hangtag, aankoopbon, taxatierapport en pinbon
Verzendkosten of afgehaald: Voorkeur voor persoonlijke overdracht
Conditie (krassen, werking etc): Zeer goed, maar heeft in zijn bestaan wel wat normale tekenen van gebruik opgebouwd.
Soort uurwerk en kaliber: 3135, Manufacture Rolex
Vraagprijs: € 7.500,-

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

Ik heb deze Datejust zelf in 2019 aangeschaft bij Steiner in Maastricht en heb hier nog de aankoopbon, pinbon en het taxatierapport van. Het horloge is in 2013 geserviced (service pas aanwezig) en in 2019 nagekeken door Steiner. Het horloge loopt top en de datum verspringt netjes om klokslag 00.00u.

Genoeg gepraat… de plaatjes!

31 likes

Een klein pre-weekend upje voor deze beauty en een prijsaanpassing naar € 7.350,-.

Dit is met afstand de goedkoopste van deze leeftijd, met deze accessoires en in deze staat die ik via de bekende verkoopkanalen heb kunnen vinden, dus doe er je voordeel mee!

3 likes

Een paar reacties maar nog geen winnaar, dus deze nog eens onder de aandacht. Heb je een mooi bod in gedachten of misschien een Santos Medium in te ruilen? (Die zou ik wel eerst eens willen passen en dan komen we wellicht tot een deal.)

1 like