TK: Delbana Monza panda (Ronda quartz) op Hirsch Rally strap

Pas sinds kort in de collectie, maar nu al overbodig door de aanschaf van een vergelijkbare andere panda (Yema). Zie hieronder mijn enthousiaste NA-topic van nog geen maand terug:

TK/TR: mooie Zwitserse “Daytona-stijl” chronograaf, contrastrijke en uitgebalanceerde dial, scherpe details (o.a. rode wijzers, opgelegde indices, omkaderde subdials), voorzien van betrouwbaar en accuraat Ronda uurwerk (quartz) en saffierglas. Het model lijkt slechts korte tijd door Delbana gefabriceerd te zijn en is niet meer verkrijgbaar. Ik heb het horloge nieuw in de stickers gekocht van een tussenhandelaar die het via een veiling verkregen heeft. Het garantieboekje is netjes ingevuld (NLD) en het horloge heeft nog 15 maanden garantie.

Het horloge komt op een nieuwe (vijf keer gedragen misschien) Hirsch rally band van horlogebanden.com. Het cognac kleurt erg mooi met het wit en zwart van de dial. De ongebruikte originele zwart lederen band met witte stiksels zit er natuurlijk ook bij. Al met al een veelzijdig, sportief ‘grap and go’ zomer-horloge, praktisch in nieuwstaat en dat voor nog geen tweehonderd euro.

Wat info van het internet:

Since 1920 Delbana produces high-quality Swiss-made watches. All watches are hand assembled and finished by their inhouse watch experts in Lengnau, Switzerland.

Model: Delbana Monza - 54601.584.6.061
Case: 44 mm, 11,5 mm height
Case material: Stainless steel
Dial: Silver/White Panda dial. Silver Hands and imposed Markers, Date at 4.
3 Black decorated small dials
Glass: Sapphire Coated Crystal
Movement: Swiss Ronda 5030.D
Strap: Genuine Black leather, croc style with White stiches, Buckle clasp with logo
Water resistant: 100m (10ATM) Tachymeter
Functions: Hour minute seconds date and chronograph
Features: Luminescent hands, Hour minute seconds chronograph,
Warranty: Manufacturer’s 2 Years

Te koop en/of te ruil (doorhalen wat niet van toepassing is): bij voorkeur te koop, maar ik sta open voor leuke ruil-voorstellen.

Merk en model: Delbana Monza 54601.584.6.061
Diameter: 44 mm
Leeftijd: 9 maanden oud (juni 2020)
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen: begin maart 2021
Papieren, doos en eventuele accessoires: doos, papieren, stikkers, kaartjes, origineel zwart bandje, zgan Hirsch Rally band.
Verzendkosten of afgehaald: beiden mogelijk, bekijken/afhalen in regio Leiden
Conditie (krassen, werking etc): niet van nieuw te onderscheiden. Sticker zit nog op caseback.
Soort uurwerk en kaliber: Ronda 5030D
Vraagprijs: 190 euro

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

3 likes

Upje voor deze toffe panda! Vraagprijs naar 175 euro.

Nieuwwaarde is rond de vierhonderd euro en in gebruikte conditie worden ze aangeboden op eBay voor meer dan tweehonderd dollar (en dan zonder de splinternieuwe rally strap twv 40 euro)

1 like

Laatste prijsverlaging: €160 voor deze praktisch nieuwe panda klok op de rally band.

3 likes