TK: Einzeiger, zelf gebouwd, handopwinder

Drie jaar geleden heb ik deze einzeiger zelf gebouwd. Heel tevreden ermee, maar ik ben er nu wel achter dat ik geen type ben voor een einzeiger. Tsja. Dus nu te koop.

De kast is 41mm, best klein voor het ST36 (6498-2 kloon) uurwerk dat erin zit. Het uurwerk is prima afgeregeld, op ca. +3 seconden per dag, best aardig gedecoreerd en voorzien van blauwe schroeven.

Hoewel de kast een achterdeksel heeft, gaat het uurwerk er van de voorkant in. Er zit saffierglas in.

Lug-to-lug is 50,5mm, met naar onder gebogen lugs, en hij is 11mm dik met een platte achterkant. Ligt goed op de pols dus.

De bandaanzet is 22mm, met geschroefde pennen.

De band op de foto’s is bij de prijs inbegrepen.

Het is lastig hier een prijs te bepalen, dus ik ga uit van mijn inkoopkosten van de materialen.

Merk en model: zelfgebouwd
Diameter: 41mm, dikte 11mm, lug-to-lug 50,5mm, bandaanzet 22mm
Leeftijd: 3 jaar
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): 2-2019
Factuur en/of certificaat: geen, want zelfgebouwd
Originele doos en/of eventuele accessoires: ook niet, ik zorg voor een passende doos
Verzendkosten of afgehaald: Verzenden voor 8,70 Euro (aangetekend)
Conditie (krassen, werking etc): Zo goed als nieuw, een paar minimale krasjes door band wisselen (zie foto’s)
Soort uurwerk en kaliber: Sea-Gull ST36, AAA klasse, handopwinder, ca. 55 uur gangreserve
Vraagprijs: bieden vanaf 260 Euro, excl. verzenden

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

27 likes

Tijd voor een upje…

1 like

En weer up

Hier is hij weer. Niemand geïnteresseerd in dit unieke horloge?

Daar gaat ie weer, up!

Gaat ie weer

En weer up

Tijd voor een upje, prijs zakt naar 250 Euro

Nog steeds te koop

Up

Bijna vergeten, hij mag weer up

2 likes

We geven niet op, up maar weer

Nog steeds te koop

Momenteel gereserveerd

De reservering is er weer vanaf, dus sla uw slag!

Up

Hop, en up

1 like

Up, nog steeds te koop

Up weer