TK: ELKA Chronograaf / Lemania 1341/ Flinke prijsaanpassing

Omdat ik mijn collectie enigszins wil gaan inkrimpen moeten er ook lastige keuzes worden gemaakt en mag er ook een horloge weg uit de “draagcollectie”. De keuze is op mijn ELKA chronograaf gevallen. Dit is een horloge van een roemrucht Nederlands horlogemerk met geschiedenis waarschijnlijk geproduceerd bij SSIH in de eerste helft van de 70’s (lijkt qua dial op de Tissot chrono’s uit die tijd en heeft een Lemania uurwerk). De kast is in nette vintage staat. Ik denk dat deze nog nooit is gepolijst, omdat volgens mij de originele finish nog aanwezig is. Er zit 1 wat lelijker plekje op de kast, goed zichtbaar op de laatste foto. Glas is onbeschadigd.

Heeft eind vorig jaar een full service gehad (geen bon van, wel de verwijderde onderdelen). Alles functioneert prima. Pushers laten zich soepel bedienen en reset goed naar 0. Geen hacking dus niet “getimed”, maar loopt licht voor.

Merk: ELKA
Model: Chronograaf
Diameter: 44 mm
Leeftijd: 1970-1975
Conditie: Goede vintage staat.
Soort uurwerk: Lemania 1341.
Bandaansluiting: 22 MM.
Glas: Mineraalglas.
Kast en band: Hirsch croco in zeer nette staat (waterafstotend).
WD: Ik denk van niet! :slight_smile:
Vraagprijs: € 950,-
Papieren/doos: Horloge / Band / Oude opwindveer en pakking.

Verzending:
-Keuze/kosten en risico van de koper,
-Voorkeur voor persoonlijk overdracht (Omgeving Arnhem/Wageningen of ergens halverwege afspreken)

Filmpje:

https://youtu.be/5TtIBV-iO24

17 likes

Up

Laatste up. 10 X uppen lijkt me niks, dus een goede en eenmalige prijverlaging naar 850,- Doe gerust een bod. Ik wil deze graag kwijt. Wordt weinig gedragen ivm aanschaf grail eind vorig jaar.

Dit is toch een van de grootste verrassingen die ik op HF heb meegemaakt. Geen enkele reactie op gehad. Terwijl ik toch had verwacht dat deze zo weg zo zijn en dat hooguit de prijs nog enige discussie zou kunnen opleveren. Prijs bepalen is bij vintage toch altijd een beetje een gokje :). Alleen al door de kastafmeting is dit een unieke vintage chrono.

Hier mag een slotje op en deze gaat weer terug in de koffer. Blijft in principe wel beschikbaar voor verkoop, dus mocht je dit topic tegenkomen en belangstelling hebben hoor ik dat graag per PB.