TK: Eterna-Matic '50s/'60s gesp in 16mm binnenmaat

Te koop

Merk: Eterna-Matic.
Model/bijzonderheden: ‘starfish patina’ en ‘syringe hands’ (radium).
Uurwerk: cal. 1416U. Het horloge loopt netjes en met een uitstekende gangreserve (zeker 36 uur) maar hij loopt iets achter. Naar schatting 45-60 sec/dag. Kwestie van afregelen, als het je zou storen.

Leeftijd: Serial 3695736 -> 1952.
Afmetingen: 34mm diameter ex. kroon. 18mm bandaanzet.
Staat: volledig origineel, inclusief glas met logo boven de wijzers (zie schaduw op de foto hieronder) en uiteraard de originele kroon. Alle lume is intact en de secondewijzer heeft de welbekende ‘red tip’, zoals het heurt!

De kast is ongepolijst.

Toebehoren: lichtgedragen band (18/16mm) + originele en tijdsconforme (zeldzame!) gesp (18/16mm) tegen meerprijs bespreekbaar.

Vraagprijs: €350,00 head-only of €425,00 incl. band en gesp, steeds excl. verzending.
Overdracht in persoon is mogelijk in Tilburg en omstreken.

De in deze advertentie gebruikte foto’s zijn recente foto’s van het daadwerkelijke object. De foto’s maken deel uit van de omschrijving. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan.
NB: verzending op risico van de koper.
Voor ervaringen verwijs ik u graag naar het groene deel: Mafkees

21 likes

Horloge is verkocht.

Wie o wie koopt deze prachtgesp? Je gaat er geen tweede van vinden (dat weet ik want ik zoek al een jaar actief naar een tweede en dat is nimmer gelukt :wink: ).

1 like

Up!

1 like

Wel wat interesse maar nog geen grote happers.
Nu €50 incl. verzending voor deze prachtgesp.

1 like

Up, gespje ligt er nog.

1 like

Up.

1 like

up

1 like