TK: Eterna-Matic uit 1948 (first year), €225

Te koop

Merk: Eterna-Matic.
Model/bijzonderheden: horloge volgens serienummer uit eerste productiejaar ‘-Matic’. Zeer vroege rotorautomaat, uiteraard met de kogellagers van het logo en een fraaie bijlvormige rotor.
Uurwerk: cal. 1249T. Foto via Ranfft. Loopt erg netjes en verzet soepel de wijzers.
image
Leeftijd: 1948.
Afmetingen: vrij flink! 34mm diameter excl. kroon en 43mm kastlengte.
Staat: de kast is haarscherp en uiteraard de ster van de show. Ik heb het al vaker geroepen maar ik krijg er Patek-‘vibes’ van; zo verfijnd en elegant. De wijzerplaat vertoont wat verkleuringen (zie foto’s). Het geheel is origineel.
Toebehoren: head-only.
Vraagprijs: €235 excl. verzending. NB: verzending op risico van de koper.

De streepjes op onderstaande foto zijn schaduwen van krasjes in het glas en geen krassen op de wijzerplaat. Ik heb het glas na het nemen van onderstaande foto nog aangepakt met Poliwatch. Zo erg als hieronder is het dus zeker niet meer! Maar ik vond de foto te gaaf om niet te delen.

De in deze advertentie gebruikte foto’s zijn recente foto’s van het daadwerkelijke object. De foto’s maken deel uit van de omschrijving. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is niet toegestaan.

Voor verkoopervaringen verwijs ik u graag naar het groene deel: Mafkees

Voor een meerprijs kan ik onderstaande, tijdsconforme gesp erbij aanbieden.

21 likes

up

Up en prijs naar €225.

Up

Up