TK HIMQ Sharkmaster automatic

Een Seiko Marinemaster 300m staat bij veel liefhebbers hoog op het wensenlijstje, maar om nu gelijk zo’n grote investering te doen…! Daarom ging ik op zoek naar een betaalbaar alternatief om zodoende het Marinemaster gevoel te krijgen en het draagcomfort te ervaren. Na het nodige uitzoeken en inlezen op diverse horloge gerelateerde sites ben ik uitgekomen op een kwalitatief alternatief, namelijk de HIMQ Sharkmaster 300m.
Het horloge dateert van september 2018 en vertoont natuurlijk gelijkenis met de veel duurdere Seiko. Met de specs zit het ook meer dan goed, hierover later meer.

Ondanks de goede kwaliteit, de geweldige wristpresence en de gratis zaklampfunctie (wat een lume kanon), is deze stoere diver amper door mij gedragen. Hij verkeert dan ook in goede staat en houdt goed de tijd. Ondanks de dikte draagt dit horloge erg comfortabel.

Dus twijfel jij ook over de aankoop van een Seiko Marinemaster 300m en wil je eerst proefdragen met een gelijkend horloge tegen een scherpe prijs? Of heb je al een Seiko, maar vind je het zonde om deze bloot te stellen aan daglicht, dan is deze Sharkmaster een uitstekende dailey beater;-)

De specs zijn als volgt:

• aan mij geleverd september 2018 (1ste eigenaar)
  • in goede staat, minimale draagsporen op kast, band vertoont wat krasjes door de sluiting, helaas is dit niet te voorkomen,
  • monoblock case
  • diameter kast 44mm
  • dikte kast 16mm
  • lugwide 20mm
  • ceramic bezel, 120 clicks,
  • gebold saffier glas voorzijde,
  • geschroefde kroon
  • goede en langdurige lume
  • Seiko NH35 uurwerk
  • WR 300m
  • stainless steel band (extra schakels meegeleverd)
  • incl. hardcase verpakking

Door de kennismaking met de Sharkmaster heb ik aardig kunnen ervaren hoe dit horloge draagt en weet ik nu dat de Seiko er ooit gaat komen. Om de horlogepot te vullen, heb ik dus besloten om dit mooie alternatief te koop te zetten.

Mijn prijs voor al dit moois is EUR 240,- exclusief verzending (kosten en risico koper). Uiteraard bestaat de mogelijkheid tot persoonlijke overdracht in de regio Rotterdam.

Eigen foto’s recent genomen:

11 likes

Up!!!

Wel interesse, maar niet eens met de prijs? Doe eens een bod en wellicht komen we er uit?!

Eventueel ook interesse in (in)ruil voor een mooie Seiko diver automatic. Bijvoorbeeld een Sumo, monster 2e generatie of (mini) Turtle. Verras me maar!

1 like

Niemand een leuke Seiko Diver in te ruilen? Cash up van mijn kant behoort tot de mogelijkheden.
Blauwe sumo zonder X of oranje/zwart monster 2e generatie staan hoog op het verlanglijstje.

Prijs is niet in beton gegoten. Wie doet er een bod?

2 likes

Gereserveerd voor een forumlid!!!

1 like

Topic mag gesloten worden. Geruild met een forumlid.
Hf dank voor het podium en koper veel plezier met de nieuwe aanwinst.

Dit topic is na 365 dagen automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.