[TK] LeCoultre Futurematic (Goldfilled, compleet, 35 mm)

Lees hier alles over het horloge toen ik het kocht. De genoemde issues zijn (zie onderaan datzelfde topic) opgelost door Pikotech. Een service was toen niet nodig. Ik heb het horloge nauwelijks gedragen, in mijn herinnering loopt het een heel weinig voor (of achter). Zo je het dagelijks gaat dragen zou ik een service (of in elk geval een check-up) aanraden.

Het is dus een Zwitsers Jaeger LeCoultre Futurematic uurwerk (legendarische manufactuur bumperautomaat) in een Amerikaanse kast. “Timed and cased in the USA” om importheffingen te voorkomen. Het horloge is daarmee een LeCoultre Futurematic. Op eBay (zoek vooral even, ook om te zien voor welke spotprijs de mijne weg mag) worden veel LeCoultres schaamteloos als Jaeger LeCoultre aangeprezen. Laat je niet gek maken.

Voor horloge.info schreef ik destijds een artikeltje over de Futurematic.

Het horloge is geheel compleet en functioneel en heeft dus ook een (vaak missende) werkende ‘hack lever’ die het uurwerk stopt bij het verstellen.

Diameter is 35 mm en de staat is erg mooi. De foto’s (met name de wijzers) doen het slechter voorkomen dan het is. het goudlaagje is slechts op een paar randjes van de kast en lugs iets weggesleten, echter minimaal en nergers putjes of bobbeltjes. In het achterdeksel (feitelijk een complete module die met het uurwerk los komt van de kast) zit een ‘groefje’. Door de meelopende lugs draagt het horloge mooi en comfortabel. De kroon aan achterzijde is een echte eye-catcher, ware het niet dat je hem bij het dragen niet ziet. De kroon moet worden verschoven om het horloge te verzetten. Een Futurematic uurwerk kan NIET handmatig via de kroon worden opgewonden.

De wijzerplaat heeft een two-tone effect door verschillende slijprichtingen van binnenzijde en buitenring, zoals het hoort. Op de secondensubdial zit een soort ‘potloodstreepje’ bij de 30, aan de buitenrand wat kleine stukjes losgekomen zwarte verf. Plexiglas mooi bol en in zeer nette staat.

Komt met getoonde lederen bruine hagedisband (aanzet is 18 mm) voorzien van een vergulde Speidel gesp.

Prijs is 1150€, inclusief eventuele verzending NL of B.

Voorkeur voor bezichtiging of ophalen, hetgeen mogelijk is op afspraak en tijdens kantooruren in Eindhoven.

19 likes

Eenmalige up, anders ga ik een ander platform proberen.

1 like

Kom mensen. Voorbeeld: https://omegaforums.net/threads/fs-lecoultre-futurematic-gold-filled.53018/

(nu geen tijd om op OF een account aan te maken ;-))

3 likes

Up, nu er een paar voorbij zijn gekomen ( @dirkvank ) en er dus aandacht én vergelijkingsmateriaal is (en ik nog geen tijd heb gehad het horloge elders te plaatsen) ;-).

1 like

Zag er deze week een (project) hier op het forum en bedacht dat deze nog ergens in een kluis ligt.

1 like

Zag 'n Memovox voorbij komen hier en dacht aan deze kluisvuller…

1 like

Mooi exemplaar ook. Ik zak (eenmalig) naar € 1.050,00, anders investeer ik in het maken van extra foto’s voor Catawiki, of hij gaat naar OF.

1 like

Up!

1 like

Nu een poging op Marktplaats : https://link.marktplaats.nl/m1285933101

1 like

Ligt hier nog steeds. Goed bod wordt overwogen, onbeschoft lage biedingen worden genegeerd!

3 likes

Zag net een exemplaar met zwarte plaat voorbij komen (ook mooi) en voorwaar, deze ligt hier nog steeds in de kluis…