TK Massena Lab Uni-racer Big Eye Panda chronograaf € 2.800,-

Te koop
Verliefdheid werd geen huwelijk dus deze prachtige Big Eye Panda mag gaan, 1 uit een serie van 200 stuks.

Prijs euro 3100,- full set . Nieuwprijs is usd 3495,- + 21% invoer en BTW !! Nog ruim 1,5 jaar in de garantie.

foto credit hodinkee
Introducing: The Massena LAB Uni-Racer - HODINKEE

Massena heeft het klassieke ontwerp van Universal Geneve opnieuw geïnterpreteerd en getransformeerd in een zeer uitgebalanceerd en draagbaar horloge van 39 mm x 13 mm inclusief glaasje, en voorzien van een modern uurwerk. Door de korte kastpoten draagt het horloge zeker niet te groot en de box acrylic glas geeft het een extra vintage uitstraling. Het horloge heeft een zeer hoogwaardig afgewerkte wijzerplaat, met 3 rood belijnde crosshairs , 2 in de zwarte sub registers, waarbij er in de Big Eye ook een kleuronderscheid is gemaakt voor de eerste 5 minuten marker. Heel licht groene lume op de uurmarkeringen zorgen voor nog meer variatie en detail. Dit alles in combinatie met de strak mat witte wijzerplaat. De Eye catchers zijn echter de intens blauwe wijzers, bijna zwart in ander licht, en die iets taper hebben naar het uiteinde zoals de klassieke wijzers van de Universal Geneve chronografen en full calenders. En als je heel goed kijkt is het M logo gegraveerd in het midden van het glaasje!.

Elke caseback heeft een nummer, een serienummer dat uniek is voor de case. Het is niet per se een nummer met een beperkte oplage. Massena wilde geen horloge met “1 van 200” of iets dergelijks. In een poging om de Uni-Racer te maken zoals een horloge dat in de jaren 60 zou zijn gemaakt, plaatste hij op de achterkant van de kast eenvoudig het Massena LAB-logo. Om het horloge perfect te maken, moest je de juiste leveranciers zoeken en het project samenstellen, een moeilijke prestatie, maar wel een die werd geholpen door Massena’s contacten in de branche en het feit dat hij al zoveel jaren naar Zwitserland reist. “De Uni-Racer is gemaakt zoals ze vroeger in Zwitserland horloges maakten,” vertelde Massena “De leveranciers zijn links en rechts”, zegt hij, verwijzend naar de eerbiedwaardige Zwitserse traditie van etablissage.

Het horloge is in 99% conditie, er zit alleen een klein krasje onderop een van de poten van de bandwissel. Alles functioneert 100% en het horloge valt nog onder leverancier garantie tot oktober 2022. De extra strap zit erbij net zoals de originele doos, de originele blauwe strap en sluiting, en het instructie boekje.

Specs :sunglasses van Massena Lab
UNI-RACER - WHITE | Massena LAB Limited Edition Watches

Merk en model: Massena Lab Uni-Racer
Diameter: 39
Leeftijd: okt 2020
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen: december 2020
Papieren, doos en eventuele accessoires: beide compleet
Verzendkosten of afgehaald: beide mogelijk na overmaking via bank
Conditie (krassen, werking etc): 99/100
Soort uurwerk en kaliber: SW510 M Elaboré hand Wound
Hours, minutes, with small seconds, Chronograph with central minute counter and 30 minute subdial

Vraagprijs: 3100,- inruil alleen tegen Zenith Defy Classic blue dial full set in heel goede staat.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

22 likes

Prijsverlaging naar euro 2995,- , en even geen inruil meer.

1 like

Omhoog :smiley:

Prrrrrachtige chronograaf en je bespaart je de import kosten !

1 like

En omhoog, en hij staat inmiddels ook op andere sites te koop…

Nog wat plaatjes

5 likes

En omhoog.

1 like

En up.

4 likes

Up.

Omhoog.

Nog beschikbaar.

Omhoog en ik sta open voor een goed bod.

Weekend up, en eventueel inruil op een Zenith Defy Classic titanium .

Omhoog.

Omhoog.

Omhoog.

Omhoog.

1 like

Omhoog.

Weekend up.

Omhoog.

1 like