TK: Maurice Lacroix Masterpiece "Jour et Nuit"

Met de gebruikelijke motieven: wens tot inkrimpen collectie (wat meestal gewoon betekent: vrijmaken van fondsen voor nieuwe horloges op mijn shortlist :slightly_smiling_face:) en horloge krijgt geen draagtijd, heb ik besloten om dit bijzondere horloge te verkopen. Bijzonder, want erg zeldzaam in staal (sowieso zeldzaam model uit eind 90-er jaren, werd meestal in bicolor uitvoering verkocht, met gouden bezel) en bijzonder uurwerk (ETA handopwinder 6498, dus niet de gebruikelijker Unitas 6497) met bijzondere tijdsaanduiding (traditionele Jour et Nuit, waarbij de dubbele urenwijzer middels een aangebracht symbool laat zien of het dag of nacht is).

Horloge ziet er nog schitterend uit, heeft nieuwe ML lederen band (aanzet 20 mm).
Er is één aanmerking: de (zilveren) wijzerplaat is niet perfect. Er missen 2 bolletjes van de minuterie (zie foto’s). Dit was al toen ik hem in 2008 kocht bij Willem vd Berg in Den Bosch. Het heeft me nooit erg gestoord.

Het bekende rijtje:
Merk en model: Maurice Lacroix “jour et nuit”
Diameter: 43 mm
Leeftijd: 1998
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): 2008
Factuur en/of certificaat: niet aanwezig
Originele doos en/of eventuele accessoires: doos (niet zeker of dit de originele-bij-verkoop is) en garantiebewijs / gebruiksaanwijzing
Verzendkosten of afgehaald: mag allebei, verzendkosten en risico is voor koper…
Conditie (krassen, werking etc): zeer goede staat, zie tekst hierboven voor aanmerking
Soort uurwerk en kaliber: ML 07 (gebaseerd op ETA 6498, handopwinder)
Vraagprijs: 999 euro (je vind bijna nergens een stalen uitvoering, die enige die ik gevonden heb op Chrono24 ligt in Bangkok en heeft een vraagprijs > 1700 euro…)

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

2 likes