TK: mooie Breitling Chronomat Yachting uit 1985-1990 met verse full-service. VERLAAGDE PRIJS!

Omdat ik teveel horloges in mijn collectie heb, mogen er een stel uit in de komende periode. Ik begin met deze vintage beauty van Breitling, die vrij zeldzaam is en al helemaal in deze topstaat.

Het gaat hier om een prachtige Breitling Chronomat Yachting (Regatta) met referentie 81950/ B 13047 uit de periode 1985-1990 in een excellent mooie staat en tevens een zeer complete full set, zoals door de fabriek geleverd. Dit horloge heeft nog geen maand geleden (15 december 2021) een complete revisie en full service ondergaan door bekende horlogemaker Ronald Prins, uit Cothen. De gespecificeerde factuur en testrapportjes v.w.b. 100 meter waterdichtheid en timegrapher metingen worden uiteraard mee geleverd met dit horloge. Het horloge verkeert in een topstaat van onderhoud en uiterlijk, en is goed voor jarenlang horlogeplezier!

Het horloge is prachtig uitgevoerd in staal met gouden accenten; gouden pushers en gouden kroon en in een prachtige staat van onderhoud. Het goud is uiteraard massief goud en geen doublé. Het uurwerk is- zoals gezegd- net gereviseerd en functioneert top (zie meetrapport op de foto). Ook is het horloge OK getest op 100 meter waterdichtheid (zie rapport op de foto), hoewel ik altijd adviseer om met vintage horloges niet echt te gaan zwemmen. Blijft altijd gevoelig; helemaal bij chronografen.

De totale set is overcompleet (er ontbreekt alleen de oorspronkelijke horlogedoos) en komt met twee extra lederen banden, waarvan er een ongedragen is en een slechts een enkele keer gedragen. De blauwe band is de ongedragen band met originele Breitling vouwsluiting en de oranje band heeft een Breitling doorngesp en is een enkele keer gedragen. Aan het horloge zit de origineel geleverde Breitling stalen band; die is tijdens de recente revisie opnieuw opgemaakt, dus ziet er in topstaat uit. Verder komt het horloge in een nieuwe ‘leatherette’ generieke box, met als extra een originele Breitling travel box. Ook de originele leveringspapieren zijn er allemaal nog bij en de factuur van de revisie in december 2021 jl.

Het rijtje :

Merk: Breitling Chronomat Yachting (Regatta)
Referentie: 81950/ B13047
Leeftijd: 1985-1990
In mijn bezit sinds: 22-11-2020
Uurwerk: Breitling 13 automaat (vroege versie van de Valjoux 7750) chronograaf, 10 minuten countdown regatta functie
Diameter: 39 mm case x 45 mm lug to lug
Dikte: 15 mm.
Bandaanzet: 20 mm
Kast: staal met goud
Band: originele Breitling stalen band (past comfortabel aan een pols tot 19,5 a 20 cm omtrek) en twee extra lederen banden met Breitling sluiting
Glas: saffier
Waterdichtheid: 100 meter
Wijzerplaat: wit
Set: Full Set, nieuwe generieke leatherette doos, Breitling travel box, de originele papieren, twee extra banden met originele Breitling gespen, factuur van de recente revisie/full service en de meetrapportjes
Staat: in excellent mooie staat
Service historie: 15 december 2021 volledige revisie/ full service, factuur zit erbij. Horloge loopt top!

Mijn prijs voor deze complete set is: 2.575,-- Euro, inclusief verzekerde verzending.

Levering: vanwege Corona is mijn voorkeur verzekerde verzending op mijn kosten. Als het niet anders kan, dan ophalen maar onder strikte naleving van de regels.

Referenties over mij kunt u o.a. hier lezen: Klokkengek

Momenteel niet geïnteresseerd in ruil of inruil.

Hierna een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en mag ik zelf ook slechts om de andere dag)

Dank voor het kijken! :blush:

20 likes

imagesWD09IN6V

:ok_hand: :slightly_smiling_face:

4 likes

Zondagse up!:sunglasses:

1 like

WEEKEND UP! :slightly_smiling_face:

Dit horloge staat fors beneden mijn kostprijs geprijsd, zeker na de volledige revisie die hij net heeft ondergaan. Kennelijk toch nog te hoog voor de liefhebbers… :thinking:

Om eindeloos uppen te vermijden doe ik er nu eenmalig 250,-- EURO af!

Voor dit bedrag doe je een werelddeal; voor nog vele jaren Breitling plezier aan de pols: 2325,-- Euro dus! :sunglasses: :ok_hand:

4 likes