TK: Nette Vintage Certina DS-2 uit 1973 (vermoedelijk)

Beste HF’ers,

Deze hele leuke vintage Certina DS-2 krijgt bij mij niet de draagtijd die hij verdient. Het horloge verkeert in een meer dan prima staat gezien zijn leeftijd. Ja, de wijzerplaat is flink verweerd maar ik vind hem dat juist karakter geven en het horloge loopt er niet minder om. Het plexiglas is krasvrij voor wat ik kan zien en de Turtle caseback toont nog scherp en fris.

Ik heb het horloge sinds een jaar of drie in bezit, heb het destijds door een horlogemaker laten checken en het zag er allemaal prima uit. Het horloge is uit begin jaren '70, vermoedelijk 1973 om precies te zijn. Het gaat om een automatisch uurwerk met datum en het loopt nog keurig (niet gemeten overigens). Ik heb eerder dit jaar via HF een NOS zwart lederen band overgenomen, met originele vouwsluiting. Deze band zit nu aan het horloge en dat blijft zo natuurlijk. De vouwsluiting heeft hetzelfde dubbele-C logo als de wijzerplaat en de band stamt uit dezelfde periode als het horloge.

Ik vraag er niet de hoofdprijs voor, maar hij hoeft ook niet voor een appel en een ei weg. Bieden mag uiteraard, ik sta open voor een bod maar bij voorkeur geen ruilvoorstellen. Meer foto’s zijn op verzoek verkrijgbaar.

Merk en model: Certina DS-2
Diameter: 37,7mm van links naar rechts zonder kroon (volgens de schuifmaat) en 35,2mm tussen de lugs. Lug to Lug is 43,3mm.
Leeftijd: 1973
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen: Exacte datum onbekend, ongeveer 3 jaar geleden meen ik.
Factuur en/of certificaat: Nope, watch only helaas!
Originele doos en/of eventuele accessoires: Nope, niets van dat alles maar hij wordt zorgvuldig ingepakt natuurlijk!
Verzendkosten of afgehaald: Kan allebei, in overleg.
Conditie (krassen, werking etc): In goede staat met hier en daar wat gebruikssporen. Niks bijzonders gezien de leeftijd. De wijzerplaat is wel verweerd, zoals hierboven al aangegeven.
Soort uurwerk en kaliber: Automatisch uurwerk, kaliber 25-651 met centrale uren/minuten/secondes en aanvullende datum-aanduiding.
Vraagprijs: EUR 375,-

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

Mvgr, Robin.

8 likes

Up!!

Post up, price down; Nu 350 euro!!

OK, flinke hap dr vanaf; 325 euro incl. verzenden!

Gr, Robin.

En de prijs zakt nog iets verder; 300,- incl. verzenden. Doe ik er ook nog een leuk surprise item bij :wink:

Al een tijdje geen aandacht aan gegeven, dus maar weer even onder jullie ogen :innocent:
Bieden staat vrij, maar houd het een beetje netjes.

Weer even omhoog, en de prijs omlaag: 250 euro all-in, mét een leuk presentje erbij.
Wie wil dat nou niet???

Gr, Robin.

Samen met de plaatsing van mijn Certina DS PH200M mag deze vintage DS-2 weer even omhoog!

Prijs is niet in beton gegoten mensen!!

Gr, Robin.

1 like

En weer omhoog. Eventueel een leuke package deal met mijn andere te koop staande Certina?? Alles is bespreekbaar!!