TK: Omega Speedmaster X-33 Gen 1 uit 1998

De Omega X33 is zo’n horloge dat ik al 3x gekocht heb omdat het zo’n ongelofelijke geschiedenis heeft en door de unieke 90s looks. Op veel vlakken is dit meer een ruimtehorloge dan de Speedmaster Professional, aangezien deze door veel meer astronauten gedragen is geweest (en nu nog steeds!). Bovendien waren al de functies die erop zaten in 1998 revolutionair (Mission timer, etc) en onmogelijk te implementeren bij een automaat, waardoor hij een ontzettend accuraat quartz movement kreeg.

Hij kreeg de bijnaam “Marswatch” omdat de ambities hoog lagen bij de introductie in 1998, maar maakte z’n naam helaas nog niet waar. Hij is wel al ontelbare keren in de ruimte geweest en kan gespot worden op de pols van vele astronauten.

Dit specifiek model is een zeer zeldzame full set van de allereerste generatie (MET Mission doos, gemaakt uit dezelfde stof dan astronautenpakken), zoals je kan zien op de foto’s. Bovendien is de band ook compleet, waardoor hij ook voor mijn gigantische polsen van 21cm past (de vorige heb ik verkocht omdat 3 schakels voor deze jongen me €450 zouden kosten).

Ik geloof het haast zelf niet dat ik deze (alweer) te koop zet want zo wil je ze echt vinden: full set met Mission doos en uit het introductiejaar… Hij is dan ook nog eens in zeer goede staat.

En een icoon is het absoluut, dus het past binnen de “filosofie” van m’n collectie. Alleen, ik grijp er gewoon niet zoveel naar. Het is een prachtig horloge en het draagt geweldig door het titanium, maar een horloge waar ik niet naar grijp moet vervangen worden door iets dat ik wel draag, da’s m’n regel. Voor hoeveel wedden we dat er ooit terug een X-33 komt? Ik weet het… ik ben een beetje gek :joy:

Merk en model: Omega Speedmaster X-33 Ref. 32905000
Diameter: 42mm
Leeftijd: 1998
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen: 2020
Papieren, doos en eventuele accessoires: Full full set
Verzendkosten of afgehaald: Kan beide, voorkeur voor afhaling in Ninove, België.
Conditie (krassen, werking etc): 8/10, uiteraard gedragen maar topstaat
Soort uurwerk en kaliber: Omega Quartz
Vraagprijs: €2750 (een koopje voor een full set in deze staat en deze gaat geheid nog stevig stijgen in waarde, mark my words)

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

31 likes

Bump, alsook een link naar de video die ik net over dit prachtig horloge gemaakt heb op mijn splinternieuw YouTube kanaal:

10 likes

Bump voor het weekend, mag voor het forum weg voor de zachte prijs van €2600!

1 like

Midweek bump!

1 like

Nog een bump en een laatste drop naar €2500. Nu is de rek er wel uit.

4 likes

Gereserveerd!

4 likes

Mag een slotje op! Bedankt voor de advertentieruimte!