TK: Piaget 8177 "Calatrava" (Spillman case)

Na een persoonlijke mentale oorlog beslist om de JLC te houden en de Piaget te laten gaan om de volgende upgrade te financieren.

De 8177 moet één van de coolste en meest tijdloze horloges zijn dat Piaget ooit heeft gemaakt. De 18k case werd ontworpen door Spillman, zo ook aangegeven door de 136-hammerhead stempel in de caseback.
Oja, Spillman zijn de heren die de eerste Oystercase fabriceerden. Als het goed is voor Rolex, dan vermoedelijks ook voor jou.

Het bumpend automatisch binnenwerk tikt vlot en smooth, ik heb de precisie niet gemeten maar hij loopt een kleine minuut per dag te vlot.

De champagne/goudkleurige wijzerplaat is doorheen de jaren voorzien van een prachtig gelijkmatig verdeelde patina. De stamping op de plaat is nog messcherp, evenals de prachtige opgelegde markeringen en originele wijzers

Te koop:

Merk en model: Piaget 8177
Diameter: 34mm
Leeftijd: vroege jaren 50 volgens bronnen op het net (de fab suisse onderaan de dial zou aangeven dat dit een vroeg model is)
Papieren, doos en eventuele accessoires: Watch only
Verzendkosten of afgehaald: Beiden mogelijk, maar ophalen regio Brugge geniet de voorkeur.
Ik zorg voor Duvel bij ophalen :beers:.
Conditie (krassen, werking etc): de zware 18k kast is nog fris, erg strak en ongepolijst. Er zijn uiteraard gebruiksporen te vinden tijdens z’n 70-jarig bestaan maar van beschadigingen of krassen geen sprake.
Soort uurwerk en kaliber: In tegenstelling tot vele van deze modellen nog de originele piaget-gedecoreerde AS1171 bumper-automaat.
Vraagprijs: 2700
Ik sta niet echt open voor een ruil, of het moet een sarb zijn met een flinke zak geld ernaast. Die sarb moest er ook nog eens van komen.
Betalen kan zoals steeds in allerhande valuta, cryptocurrency of 300 uur handarbeid.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

18 likes

Finale schop omhoog en prijs naar 2400.