TK: Raketa 24 hours World Timer

Heel leuk vintage horloge met 24 uurs uurwerk en een interne, roterende world time bezel. Gemaakt in Rusland begin jaren '90, kort na de val van de Sovjet Unie. De Engelstalige tekst geeft aan dat dit een horloge voor de export was. Deze versies werden in Rusland zelf aanzien als cooler en luxueuzer omwille van de Engelse taal. Een mooie herinnering aan een tijd dat het nog beter ging tussen Rusland en het westen.

Het verplichte (!) rijtje: Enkel te koop

Merk en model: Raketa 24 hours worldtimer
Diameter: 40mm, kast zonder kroon. Slechts 42mm lug-to-lug.
Dikte: 12mm, inclusief glas.
Lugs: 18mm

Leeftijd: Vroege jaren '90
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): September 2012
Factuur en/of certificaat: Neen
Originele doos en/of eventuele accessoires: Neen. Enkel horloge en zwart lederen bandje.
Verzendkosten of afgehaald: Af te halen omgeving Belgisch/Nederlands Limburg. Verzenden op kosten/risico van de koper.
Conditie (krassen, werking etc): Heel goede vintage staat. Uurwerk loopt goed. Minimale krasjes op de kast (de meest duidelijke op rechter onder lug) en enkele vlekjes op de wijzerplaat. Ik heb de foto’s zo genomen dat dit duidelijker is. In het echt minder opvallend.
Soort uurwerk en kaliber: 2623h Handopwinder. 19 Jewels.
Vraagprijs: 145€

Als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb, verklaar ik hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

13 likes

Weekend up voor deze leuke Russische Raket. Prijs naar 140 EUR, want dit is een 24 uurs horloge en 20 x 4 = 80 en 20, nul weglaten en onthouden is 2 +4 = 6 en nul terugbrengen = 60 + 80 = 140

2 likes

Mijn berekening klopte toch, of niet?

Dan maken we er oneven getallen van… 1 3 5 → Prijs naar 135 EUR.

1 like

Laatste price drop… 125 EUR dan?